پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۰۰۵۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
فرهنگ‌سرای سرو روز جمعه ۲۱ دی ماه میزبان نمایشگاه آثار متنوع هنری و جشن زادروز ۸۰ سالگی هنرمند خودآموخته گشتاسب شهیدی آملی خواهد بود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای سرو روز جمعه ۲۱ دی ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ میزبان نمایشگاه آثار متنوع هنری و جشن زادروز ۸۰ سالگی هنرمند خودآموخته گشتاسب شهیدی آملی خواهد بود. این برنامه با مشارکت فرهنگ‌سرای سرو، موزه هنرهای دینی امام علی (ع) و نشریه تندیس برگزار می‌شود.  

گشتاسب شهیدی آملی ۲۵ دی ماه ۱۳۱۷ در اسپه‌کلا آمل متولد شد. در سال ۱۳۴۳ در آمل ازدواج کرد و ماحصل آن چهار فرزند و ۹ نوه است. شهیدی بازنشسته کانون هنری ارتش است. 

اگر تا کنون از حوالی پیچ شمیران تهران و مشخصاً از خیابان روشندلان گذشته باشید، مغازه‌ای را می‌بینید که هیچ شباهتی با مغازه‌های معمول ندارد، زیرزمینی دو طبقه با طاق‌های ضربی آجری. نام مغازه نیز عجیب و سؤال‌برانگیز است: «موزه هنرهای ماندگار» و همزمان بر سردر آن این شعر خودنمایی می‌کند:
این زیرزمینی است که در روی زمین نیست/در روی زمین بهتر از این زیرزمین نیست
فریاد و هیاهو همه در روی زمین است/اینجا که رسیدی خبر از روی زمین نیست

این مکان متعلق به مردی است که روز جمعه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۷ قدم به ۸۰ سالگی می‌گذارد. نامش گشتاسب شهیدی آملی و هنرمندی خودآموخته است. هنرمندی که به قول خودش به دنیا آمده تا هنروری کند. نقاشی کند، خط بنویسد، مجسمه بسازد، شعر بگوید و بیشتر از هر چیز، مهربانی بفروشد. او روی چوب خوشنویسی می‌کند، روی چوب نقاشی می‌کند، با چوب مجسمه می‌تراشد و از تراشه‌های چوب، میز و تابلو می‌سازد. عصاهایی که تراشیده، جذاب و دیدنی هستند. و اینها فقط گوشه‌ای از هنرنمایی او است. می‌گوید به بوی چوب معتادم و محال است شغل چوب‌فروشی را با طلافروشی معاوضه کنم! بیش از ۴۵ سال را در این زیرزمین با ایمان و عشقی ستودنی، مشغول آفرینش بوده بی‌آنکه از کسی، نهاد و جشنواره‌ای انتظار توجه و نگاهی را داشته باشد. آنقدر سرگرم هنر خود است که هیچ توقعی را در خیال نپرورانده است.

برای بازدید از نمایشگاه آثار گشتاسب شهیدی آملی می‌توانید تا ۳۰ دی ماه به فرهنگ‌سرای سرو واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از بوستان ساعی، کوی ساعی دوم مراجعه کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرید.  
نظر شما