جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۸
کد خبر: ۱۰۰۵۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام کرد:
روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پی حواشی نمایشگاه «به رنگ حیات» در اطلاعیه‌ای از استعفای مدیر باغ موزه قصر خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره وقایع رخ داده پیرامون نمایشگاه بین‌المللی «به رنگ حیات» در باغ موزه قصر، نکات ذیل را به اطلاع می‌رساند:

۱- همان‌طور که پیشتر در توضیح صادره از سوی روابط عمومی باغ موزه قصر اعلام شد، این نمایشگاه با موضوع «آب»، توسط یک برگزارکننده نمایشگاه هنری خارج از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اجرا شده است و بعد از بررسی آثار ارسال شده به این نمایشگاه، و پیش از بازگشایی رسمی، باغ موزه قصر از هویت جعلی صاحب یکی از آثار مطلع شده و لذا اثر یادشده قبل از نصب در نمایشگاه، حذف و بر پایبندی این باغ موزه بر اصول بنیادین نظام جمهوری اسلامی مبنی بر دفاع از حقوق حقه مردم فلسطین و نفی موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی، تأکید شد.

۲- موضوع توسط کمیته انضباطی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پیگیری و مدیر باغ موزه قصر ضمن عذرخواهی از بی‌دقتی صورت گرفته، از مسئولیت خود استعفا کرد که این استعفا، مورد پذیرش کمیته انضباطی سازمان قرار گرفت.

متن استعفای سرپرست باغ موزه قصر به این شرح است:

«سالیانی است که در کسوت یکی از مدیران اجرایی مجموعه وزین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، صادقانه و خالصانه مشغول به خدمت بوده و برای حفظ حرمت و صیانت از فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی تلاش مجدانه کرده‌ام، ایده و برگزاری رویدادهای مهمی در زمینه‌های تجسمی، نمایش، فیلم و موسیقی تنها گوشه‌ای از فعالیت‌هایی است که با مسئولیت اینجانب در مناسبت‌های مختلف به انجام رسیده است. در تمام این روزها توجه به رویکردها و سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علی‌الخصوص رویکرد استکبارستیزی و مبارزه با صهیونیست مد نظر اینجانب بوده است. 
اکنون که برگزاری رویداد به رنگ حیات حساسیت‌برانگیز شده است؛ به صورتی که در لیست اولیه هنرمندان اثری با هویت فلسطینی معرفی شده بود و مطابق معمول تمامی نمایشگاه‌های پیشین اطلاع‌رسانی گردید، اما بلافاصله پس از اطلاع از هویت واقعی فرد از اکران عمومی آن جلوگیری به عمل آمد.
اما با توجه به اعتقاد کامل و التزام به حمایت از مردم فلسطین در جهت اعلام برائت از رژیم اشغالگر قدس و ایفای نقش کوچک در این مسیر و به پاس حساسیت به جای اقشار مختلف جامعه به خصوص هنرمندان و دانشجویان انقلابی، استعفای خود را تقدیم می‌نمایم. 
محسن سلیمانی، سرپرست باغ موزه قصر»

نظر شما