چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۴
کد خبر: ۱۰۰۶۱۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
در افتتاح کارگاه‌ تخصصی «یمن و نقش من» عنوان شد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین افتتاح کارگاه تخصصی «یمن و نقش من» گفت: در برابر پروژه پیچیده اسلام هراسی و اسلام ستیزی دشمن باید از زبان هنر استفاده کرد و این زبان است که می‌تواند مظلومیت مردم یمن را بر جهانیان آشکار کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین افتتاح کارگاه تخصصی «یمن و نقش من» صبح چهارشنبه ۱۹ دی‌ماه با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بهمن حق شناس رئیس اداره استعدادهای درخشان شهر تهران، محمدعلی مؤمنی‌ها معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین، مهدی رضوی امیری مدیر دبیرستان علامه حلی، مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ و جمعی از استادان، هنرمندان و شرکت کنندگان در این کارگاه‌های تخصصی در دبیرستان علامه حلی یک، برگزار شد.

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این نشست با تقدیر از هنرمندانی که اولویت‌های زمانه خودشان را تشخیص می‌دهند گفت: همه پدیده‌های این جهان، ظاهری دارند و باطنی که اصل و جوهر آن است. اگر تنها به ظاهر توجه کنیم مانند این است که از اقیانوس تنها ماهی بگیریم و از گوهرهای گران‌بهای عمق آن غافل شویم. هنرمندان نیز هر میزان که نسبت به مسائل پیرامون خودشان شناخت بیشتری پیدا کنند، بصیرت در آنها افزایش میابد و آثارشان عمیق‌تر خواهد شد.

اوحدی: زبان هنر می‌تواند مظلومیت مردم یمن را بر جهانیان آشکار کند

رییس سازمان فرهنگی هنری اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم، اتفاقاتی است که در منطقه در حال وقوع است. ظاهر آن نزاع است اما باطن آن خبر از سناریوی پیچیده‌ای می‌دهد که جنگ تمام عیاری علیه اسلام است. ایران با انقلاب اسلامی حرکتی را آغاز کرد که بر تمام کشورهای منطقه و حتی فراتر از آن تاثیر گذاشت و همزمان با این تاثیرگذاری، پروژه پیچیده اسلام هراسی و اسلام ستیزی آغاز شد که بخش عمده‌ای از آن را «زبان هنر» برعهده داشت. به همین دلیل در برابر این پروژه باید با زبان هنر مقابله کرد. این زبان است که می‌تواند مظلومیت مردم یمن را بر جهانیان آشکار کند.

وی در پایان سخنان خود با تقدیر از هیئت هنر و دیگر برگزارکنندگان و حامیان این برنامه گفت: تمام ظرفیت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای نمایش آثار در اختیار شماست.

اوحدی: زبان هنر می‌تواند مظلومیت مردم یمن را بر جهانیان آشکار کند

کارگاه تخصصی «یمن و نقش من» با هدف نقش‌آفرینی هنری و رسانه‌ای در پشتبانی از مقاومت مردمی یمن برگزار می‌شود. در این کارگاه، هنرمندان و اصحاب رسانه با محوریت شعار کلیدی «یمن و نقش من» به خلق آثار هنری - رسانه‌ای می‌پردازند و در نهایت آثار هنری خلق شده، در فضای رسانه‌ای مجازی و حقیقی برای آگاه‌سازی بشریت از ظلم ناروا علیه این مردم مظلوم به صورت حداکثری و زبان‌های مختلف منتشر خواهد شد.

این رویداد با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان تا ۲۱ دی ماه در دبیرستان علامه حلی یک برگزار می‌شود.

نظر شما