شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۰۰۶۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
رییس سازمان فرهنگی هنری در افتتاحیه انجمن شاعران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شنبه ۲۲ دی ماه در آیین افتتاحیه انجمن شاعران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با عنوان «شکوه شعر» که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، عنوان کرد: شعر دفاع مقدس نشأت گرفته از شعر آیینی کربلاست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین افتتاحیه انجمن شاعران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با عنوان «شکوه شعر» شنبه ۲۲ دی ماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. 

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم با بیان اینکه بخشی از انتقال مفاهیم عاشورا با زبان شعر شکل گرفته است، اظهار کرد: شکی نداریم که بخشی از کاری که حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا انجام دادند با زبان شعر بود. امام جعفر صادق (ع) بارها از شاعران خواستند برای اهل بیت (ع) شعر بگویند و فرمودند هر کسی در بیان مصیبت اهل بیت (ع) شعر بگوید خداوند خانه‌ای در بهشت به او خواهد داد.

وی افزود: شعر هم مثل سایر پدیده‌های عالم ظاهر و باطنی دارد. ظاهر شعر همان کلمات منظوم و زیبا و شیواست، اما باطنی دارد که تحولی در انسان‌ها به وجود می‌آورد و مایه رشد و کمال می‌شود.

اوحدی عنوان کرد: شعر دفاع مقدس نشأت‌گرفته از شعر آیینی کربلا و شعری است که باطن آن بر پاره‌های تن جانبازان عزیزی می‌نشیند که همه چیزشان را فدا کردند که جامعه مسیر کمالش را طی کند. حتماً شعر دفاع مقدس و شعر انقلاب برگرفته از ایثارگری‌های شهدایی است که با هیچ بیان دیگری عظمت آنها به تصویر کشیده نمی‌شود.

علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یوسفعلی میرشکاک، علیرضا قزوه، حسین اسرافیلی، رضا اسماعیلی، عبدالجبار کاکایی، محمود اکرامی‌فر، سعید بیابانکی، علی‌محمد مؤدب و مصطفی محدثی‌خراسانی در این مراسم حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس
نظر شما