پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۰۰۶۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
فرهنگ‌سرای کار و تعاون به منظور آگاه سازی دانش آموزان با آسیب‌های موجود در فضای اینترنت و سایبری به عنوان یکی از رسانه های جذاب و نوظهور برای خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان، ویژه برنامه «عصر رسانه‌های نوین» را روز یکشنبه ۲۳ دی ماه برگزار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه «عصر رسانه‌های نوین» با موضوع بررسی آسیب فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و معرفی ابعاد مثبت و منفی این رسانه‌های نو پدید بود که با حضور سرگرد عطایی‌ از اداره اجتماعی­ کلانتری ۱۱۹ مهرآباد جنوبی در دبستان دخترانه علامه مجلسی منطقه ۹ برای دانش آموزان برگزار شد.

در ابتدای این نشست سرگرد عطایی در شورای مربیان حضور یافت و به معرفی فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، مخاطرات و آسیب‌های ناشی از فضای سایبری و راهکارهای آموزشی پیرامون موضوع، برخورد و نحوه استفاده صحیح و سازنده از این تکنولوژی پرداخت.

سرگرد عطایی سپس در دو کلاس درس حضور پیدا کردند و به زبان ساده و قابل فهم برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در خصوص تلفن همراه، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی صحبت کردند.

وی گفت: اکثر شما دانش آموزان در منزل ماهواره، اینترنت و گوشی هوشمند دارید سعی کنید با هدایت خانواده‌ها نحوه استفاده صحیح از رسانه‌های نوین (شبکه‌های اجتماعی) را یاد بگیرید و برای پیشبرد تحقیقات علمی خود به‌کار گیرید و هرگز بدون مشورت خانوادها وارد این شبکه‌ها نشوید.

سرگرد عطایی در پایان چند توصیه امنیتی به دانش‌آموزان کردند وگفتند به شماره تلفن‌های نا آشنا جواب ندهید، النگو وگوشواره یا هرشی زینتی را به نمایش نگذارید. در ماشین غریبه سوار نشوید و...

در پایان کارشناس برنامه با توجه به مباحث ارائه شده به سوالات دانش آموزان نیز  پاسخ دادند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی؛ بزرگراه یادگار امام (ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک ۷۶، فرهنگ‌سرای کار و تعاون مراجعه کنند و با شماره تلفن: 66029060 تماس بگیرند.
نظر شما