سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۰۰۶۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
میترا خادمی از هنرمندان عرصه نگارگری که در خانه فرهنگ ایرانسرا فعالیت می‌کند، عنوان کرد: خانه فرهنگ ایرانسرا ظرفیت خوبی برای علاقه‌مندان به هنرهای ایرانی و صنایع دستی است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، میترا خادمی از هنرمندان فعال هنر سنتی نگارگری که در خانه فرهنگ ایرانسرا از مراکز فرهنگی هنری منطقه ۹ فعالیت می‌کند، به ارائه توضیحاتی درباره هنر نگارگری و خانه فرهنگ ایرانسرا پرداخت. 

خادمی ابتدا با اشاره به سوابق هنری‌اش عنوان کرد: از سال ۶۷ فعالیتم را با طراحی تابلوفرش آغاز کردم و به مرور به نگارگری علاقه‌مند شدم. از سال ۷۲ نیز به عرضه آثارم در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی پرداختم و از سال گذشته نیز در خانه فرهنگ ایرانسرا مشغول فعالیت هستم. در ایرانسرا به تعدادی هنرجو تدریس می‌کنم که البته تعدادشان زیاد نیست، به دلیل اینکه ارتباط هنر نگارگری با نسل جوان کمرنگ شده است. البته ما دنبال کاربردی کردن هنر نگارگری هستیم و تابلوهای زیادی با این هدف خلق کردیم.

وی درباره دلایل کاهش اقبال به هنر نگارگری گفت: در حال حاضر تعداد کسانی که به دنبال فراگیری نگارگری هستند، زیاد نیست. هنرهایی که برای به نتیجه رسیدن زمان می‌برند، در عصر سرعت طرفدار کمتری دارند و به هنرهایی که سریع‌تر به نتیجه می‌رسند، گرایش بیشتری وجود دارد. نگارگری به تعمق، تفکر، آرامش و زمان نیاز دارد تا به نتیجه مطلوب برسد. 

این هنرمند باتجربه با بیان اینکه خانه فرهنگ ایرانسرا ظرفیت خوبی برای علاقه‌مندان به هنرهای ایرانی و صنایع دستی است، اظهار کرد: من سال‌های زیادی در حوزه هنرهای تجسمی فعال بوده‌ام و این نخستین بار است که می‌بینم جایی مانند خانه فرهنگ ایرانسرا وجود دارد و تا این حد تاثیرگذار است. معمولاً خانه‌های فرهنگ در سطح شهر کلاس‌هایی با کیفیت نه چندان مناسب برگزار می‌کنند، اما ایرانسرا از این حیث متفاوت است. فکر می‌کنم در کشور جایی مانند ایرانسرا نداریم که این تعداد استاد یک جا جمع شوند. 

خانه فرهنگ ایرانسرا ظرفیت خوبی برای علاقه‌مندان به هنرهای ایرانی است

خادمی در پایان گفت: به نظرم لازم است تلاش کنیم مردم با خانه فرهنگ ایرانسرا آشنایی بیشتری پیدا کنند. ۹۹ درصد افرادی که به ایرانسرا می‌آیند، متعجب می‌شوند و می‌گویند اصلاً نمی‌دانستیم چنین جایی وجود دارد. تبلیغات برای این خانه فرهنگ بسیار کم است و از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی می‌توانیم تبلیغات بیشتری انجام دهیم. تابلوهای بزرگی هم برای ورودی ایرانسرا لازم است تا توجه شهروندان را جلب کند. شاید بتوان گفت مردم حق دارند این خانه فرهنگ را نشناسند، چرا که اطلاع‌رسانی کافی انجام نشده است. 

خانه فرهنگ ایرانسرا با برپایی ۲۲ غرفه، فضایی را به صورت دائمی برای فعالیت هنرمندان در رشته‌های مختلف و بازدید هنردوستان در ضلع شرقی برج آزادی فراهم کرده است و برای دریافت اطلاعات بیشتر از برنامه‌ها و فعالیت‌های آن می‌توانید با شماره‌های ۶۶۰۳۹۸۷۳، ۶۶۰۶۴۵۷۳، ۶۶۰۵۳۳۷۸ تماس بگیرید.
نظر شما