جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۰۶۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
دیدار با مادر شهید ابوالفضل اصفهانی در برنامه ستارگان پرفروغ منطقه ۱۰
رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری در دیدارهای هفتگی «ستارگان پرفروغ»، این هفته با مادر و خواهر شهید ابوالفضل اصفهانی دیدار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدرضا جمالی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری در دیدارهای هفتگی «ستارگان پرفروغ»، این هفته با مادر و خواهر شهید ابوالفضل اصفهانی دیدار کرد. 

مادر شهید اصفهانی در این دیدار به بیان خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت و گفت: کلاس چهارم بود که یک روز از مدرسه آمد و با خوشحالی گفت در بسیج ثبت نام کرده‌ام. خیلی ناراحت شدم و حتی گریه‌ام گرفت، می‌ترسیدم اتفاقی برایش بیفتد. به کلاس سوم راهنمایی که رسید، گفت می‌خواهد به جبهه برود و باز هم گریه کردم. از اینکه برود راضی بودم، آن زمان همه بچه‌ها می‌رفتند، ولی ترس از حرف مردم داشتم. خواهر خودم اولین کسی بود که می‌گفت برای چه گذاشتی پسرت به جبهه برود. از حرف در و همسایه هم می‌ترسیدم که می‌گفتند بچه‌ات را فرستادی جبهه که شهید بشود و تو افتخار کنی که مادر شهید هستی. چند روز بعد ابوالفضل تصادف کرد، گفت مادر دیدی؟ نگذاشتی بروم جبهه این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: سه ماه بعد بدون اینکه خبر بدهد به جبهه رفت. به ما گفت می‌رود پادگان آموزشی، در این مدت هیچ خبری از او نداشتیم.  یک شب ساعت ۳ بود که زنگ خانه را زدند. دیدم ابوالفضل است. دوستش در جبهه زخمی شده بود و به تهران آمده بودند. بعد هم در خدمت سربازی ثبت نام کرد و به خدمت رفت. از بچگی که در بسیج ثبت نام کرد، همیشه همراه دوستش امیر حق وردی بود. با او هم به جبهه رفت. ۶ ماه قبل از ابوالفضل، امیر به شهادت رسید. آخرین باری که قرار شد ابوالفضل به جبهه برود، برای انجام کارهای پایان خدمتش بود. با دامادم در یک روز به جبهه رفتند، ابوالفضل به جبهه جنوب رفت و یک هفته بعد از شهادت دامادم، او هم به شهادت رسید. عملیات نصر ۷ بود. ابوالفضل در حال نجات دوستش بود که خمپاره‌ای خورد و در روز عید غدیر به شهادت رسید.

مادر شهید اصفهانی اضافه کرد: در مراسم هفتم دامادم بودیم و اصلاً خبر نداشتیم چه اتفاقی افتاده است. مردم محله در خانه‌مان جمع شده بودند، پدرش که مردم را دید و خبر دادند ابوالفضل به شهادت رسیده سکته کرد، من هم بیهوش شدم.

در این برنامه که سه‌شنبه ۲۵ دی ماه در منزل شهید ابوالفضل اصفهانی برگزار شد، با اهدای لوح تکریم و نشان برنامه «ستارگان پرفروغ» از مادر این شهید بزرگوار تجلیل شد.

گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام منطقه ۱۰ به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا بر اساس فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر «تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا» از اهداف برنامه ستارگان پرفروغ است که سه‌شنبه هر هفته به همت خانه موزه شهیدان اقبالی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی: بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی، بعد از چهارراه قلیچ خانی، خانه موزه شهیدان اقبالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن: ۶۶۶۹۱۵۴۶ تماس بگیرند.

نظر شما