جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۷۱۸
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
در همایش «غزه تا یمن؛ نماد مقاومت» عنوان شد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در همایش «غزه تا یمن؛ نماد مقاومت» در دانشگاه افسری امام علی(ع) عنوان کرد: امروز از غزه تا یمن شاهد محور مقاومت هستیم و این محور خواب را از چشمان استکبار گرفته است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به مناسبت روز ملی غزه، همایش «غزه تا یمن؛ نماد مقاومت» روز یکشنبه ۳۰ دی ماه به همت فرهنگ‌سرای رازی در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد. سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سرتیپ علی اوجاقی فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع)، اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ و رییس فرهنگ‌سرای رازی و جمعی از افسران در این همایش حضور داشتند. 

اوحدی: محور مقاومت خواب را از چشمان استکبار گرفته است

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری سخنران این مراسم بود که با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) عنوان کرد: خوشحالم که در این جمع باشکوه حضور دارم. ارتش، سپاه و بقیه نیروهای مسلح باعث شکوه و قدرت کشور در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستند و خداوند چه عزتی به شما عطا کرده که از برگزاری مراسم روز غزه نیز کوتاه نمی‌آیید. 

وی تاریخچه‌ای از مقاومت غزه بیان کرد و گفت: بعد از استقرار رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین فلسطین، نقطه عطفی به وجود آمد. جنگ ۶ روزه سال ۱۹۶۷ آن نقطه عطف است که اسرائیل جنایت‌های پرشماری انجام داد. رژیم صهیونیستی با ارتش قدرتمندی که داشت حمله‌ای آغاز کرد و جنگ مستقیم با پنج کشور عرب مصر، عراق، سوریه، لبنان و اردن در گرفت. ظرف ۶ روز اسرائیل صحرای سینا را اشغال کرد، جنوب لبنان را در اختیار گرفت، شهرک‌سازی‌هایش را آغاز کرد و اعلام کرد اسرائیل قدرت منطقه است. 

اوحدی: محور مقاومت خواب را از چشمان استکبار گرفته است

اوحدی ادامه داد: رژیم صهیونیستی آن روز به این شکل قدرت‌نمایی می‌کرد و امروز می‌بینید که به چه وضعیتی دچار شده و ما در همایش غزه تا یمن به محور مقاومت افتخار می‌کنیم. ۱۷ هزار کشته در آن جنگ رقم خورد و قدرت دفاعی کشورهای منطقه نیز کاملاً از بین رفت. بعد از پیروزی انقلاب اتفاقات دیگری رخ داد و حتی امام(ره) قبل از انقلاب و در سال ۱۳۴۲ نیز در نجف نسبت به اسرائیل موضع‌گیری صریح کردند. 

وی تصریح کرد: سال ۵۹ جنگ آغاز شد و در زمانی که شهرهای ما در اشغال صدام بود، در سال ۶۱ جنگ لبنان شروع شد. جنایت بزرگی در لبنان انجام دادند که این نقطه عطف دوم منطقه بود. در جنگ ۳۳ روزه لبنان یک حماسه عظیم رخ داد و حزب‌الله لبنان شکست سختی به اسرائیل تحمیل کرد. کم‌کم محور مقاومت اعلام موجودیت کرد و به جایگاه کنونی رسید. تأسیس حزب‌الله دقیقاً بر خلاف آرمان‌های اسرائیل بود، چون آنها به دنبال اشغال تمام منطقه بودند. شهدای بزرگی که ایثار کردند، باعث شدند شور دیگری در فلسطین اتفاق بیفتد و جنبش حماس به تبعیت از حزب‌الله فعالیت خود را آغاز کرد. 

رییس سازمان فرهنگی هنری با بیان اینکه در این سال‌ها جنایات پرشماری در غزه اتفاق افتاد، عنوان کرد: در جنگ ۲۲ روزه غزه در سال ۱۳۸۶ مقاومت بزرگی انجام شد و در نهایت سازمان ملل اسرائیل را به عنوان جنایتکار جنگی معرفی کرد. در سال ۱۳۹۱ جنگ بعدی را آغاز کردند و در طول ۸ روز، هزار و ۵۰۰ موشک از غزه به سمت اسرائیل شلیک شد. این عظمت جهان اسلام است که گنبد آهنی اسرائیل توان مقابله با موشک‌های غزه را نداشت. در سال ۹۶ جنگ یک روز بیشتر طول نکشید و اسرائیل خیلی زود آتش‌بس را پذیرفت و وزیر جنگ اسرائیل استعفا کرد. 

وی افزود: امروز از غزه تا یمن شاهد محور مقاومت هستیم و این محور خواب را از چشمان استکبار گرفته است. زمانی که جنگ سوریه آغاز شد و ۸۰ درصد خاک سوریه اشغال شده بود، رییس‌جمهور ترکیه با مقام معظم رهبری دیدار کرد. رهبر انقلاب شروع به صحبت کردند و از اقتدار محور مقاومت و حکومت بشار اسد در سوریه گفتند. اردوغان بعد از جلسه گفته بود من نخواستم واقعیت جنگ سوریه را به رهبر ایران بگویم، ولی بشار اسد نهایتاً تا ۷ ماه دیگر دوام می‌آورد. این حرف را رییس‌جمهور ترکیه هفت سال پیش زده بود.

اوحدی با بیان اینکه در چند سال اخیر بیش از ۱۰۰ هزار کودک یمنی به شهادت رسیده‌اند، گفت: این جنایت بزرگی است که سازمان‌های بین‌المللی هم واکنشی به آن ندارند و خفقان گرفته‌اند. انشالله به زودی شاهد پیروزی یمن نیز خواهیم بود و در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، پیروزی‌های بزرگی برای محور مقاومت رقم می‌خورد. افتخار می‌کنیم که قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران باعث شده استکبار چشم طمع به این کشور نداشته باشد. 

تقدیر از خانواده سه شهید نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پایان‌بخش همایش «غزه تا یمن؛ نماد مقاومت» بود. اوحدی همچنین به مزار شهدای گمنام در محوطه دانشگاه افسری امام علی(ع) ادای احترام کرد.
نظر شما