شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۱
کد خبر: ۱۰۰۷۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
نمایش‌های خپلک، زمین مهربانی، شاهزاده اژدها، پاهای خانم اژدها، ننه سرما و لباس بهار، من شنگول و منگول نیستم و پلنگ تیز دندان این روزها رو صحنه مراکز فرهنگی هنری شهرداری تهران هستند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ۷ نمایش کودک تا پایان بهمن روی صحنه مراکز فرهنگی هنری شهرداری تهران هستند.

خپلک - پردیس تئاتر تهران
نویسنده: ماندانا عبقری
کارگردان: پویا شش‌پری
بازیگران: پوریا شش‌پری، سپیده ساعدی، نرگس صفامنش و پانیذ نوروزی
خلاصه: خپلک موش کوچک و بازیگوشی که تصور می‌کند مادر موشه خواهرش را بیشتر دوست دارد و به تصور همین موضوع روزی از خانه خارج می‌شود.

زمین مهربانی - فرهنگ‌سرای گلستان
نویسنده: پریوش کامیار
کارگردان: هومن حسین نژاد
بازیگران: ساناز سماواتی، امیر زریوند، هومن حسین نژاد، فرهاد مومنی، فایضه کامیاب، برسا حسین نژاد، نوشین نشاط، نیما فاضلی، فریدون احمدی و مهشید حسینیان
نمایش کودک و نوجوان زمین مهربانی سعی در برقراری ارتباط و آموزش و بیان استفاده صحیح از منابع طبیعی و محیط زیست را دارد.

نمایش کودک شاهزاده اژدها - مجتمع فرهنگی هنری نور
نویسنده: آتسا شاملو
کارگردان: راحله شمس آبادی
بازیگران: محسن ابوالفتحی و راحله شمس آبادی
خلاصه: فرزند شهریار و شهربانو به دنیا می‌آید اما به دستور وزیر و توسط یک قابلمه جادویی طلسم و تبدیل به اژده‌ها می‌شود. شاهزاده که دچار بیماری افسردگی شده توسط خدمتکار مهربانش، روحیه خود را باز می‌یابد و با امید، تلاش و سپری کردن مسافتی طولانی موفق می‌شود طلسم خود را باطل کند.

پاهای خانم هزار پا - فرهنگ‌سرای ابن‌سینا
نویسنده: ندا حاجی بابایی
کارگردان: مهدی خجستگی 
بازیگران: فاطمه سید طالبی، حسن نوری دهنوی، سبحان نامدار، فاطمه فرکی، مریضه کریمی و مهدی سوری
خلاصه: خانم هزارپا از دست پاهای خود خسته شده و از شهر بیرون می‌آید و با کرمی روبرو می‌شود که پایی ندارد و در ادامه با کمک کرم و پاهای خود جلوی سیلی که به سمت شهر در حال حرکت هست را می‌گیرد.

نمایش کودک مشارکتی ننه سرما و لباس بهار - فرهنگ‌سرای ملل
نویسنده: حسین فدایی حسین
کارگردان: فاطمه سیدطالبی
بازیگران: سیمین علامه دهر، نوشین سرکوبی و سهیلا قیدی
خلاصه: ننه سرما که به بهار حسادت می‌کند او را در خانه‌اش پنهان می‌کند و لباس او را برمی‌دارد و خود را جای بهار جا می‌زند و به شهر می‌رود.

من شنگول و منگول نیستم - خانه فرهنگ فدک
نویسنده: حسین فدایی‌حسین 
کارگردان: مجتبی خمسه
بازیگران: محسن بان ور، مجتبی خمسه، سحر پورفرج، زهرا ناطقیان، لیلا حسینی و سمیرا اینانلو
خلاصه: مامان ببعی به واسطه بهانه گیری‌های فرزند خود مجبور می‌شود تا به کلاس آشپزی برود و پختن غذاهای جدید با سبزیجات مختلف را یاد بگیرد، در عوض از او می‌خواهد تا در نبود او در منزل را به هیچ وجه برای کسی باز نکند و داستان شنگول و منگول را یاد آور می‌شود، بره کوچولو خود را متفاوت می‌خواند و زرنگ‌تر از شنگول و منگول می‌داند. بعد از رفتن مادر، گرگ‌ها می‌آیند و بره کوچولو در را باز نمی‌کند اما گرگ‌ها حیله دیگری غیر از داستان شنگول و منگول می‌زنند.

پلنگ تیز دندان - فرهنگ‌سرای فردوس
نویسنده: محمود تیموری
کارگردان: احمد تیموری 
بازیگران: سحرزینلی، پارسا پولادوند، محمد کنگرانی و احمد تیموری 
خلاصه: بچه پلنگ نصمیم می‌گیرد با سلطان جنگل بجنگد و با ترفندی به او پیشنهاد جنگ می‌دهد اما شکست می‌خورد و در جنگل به دام شکارچی می‌افتد که با کمک سلطان جنگل نجات می‌یابد و به این نتیجه می‌رسد که سلطان وظایف سنگینی بر عهده دارد که او نمی‌تواند از عهده آن‌ها برآید و جای سلطان جنگل را بگیرد.

حسنی و جوجه دایناسور - فرهنگ‌سرا شفق
نویسنده، طراح و کارگردان: مهرداد نظری
بازیگران: مهرداد نظری، فرشید ناصری، علی یداللهی، زهرا اسدی
خلاصه: حسنی و عمو بیژ بیژ هر روز برای بچه ها و بزرگتر ها نمایش اجرا می‌کنند ...حسنی قبل از اجرای نمایش دسته گلی به آب داده و تخم دایناسور را شکسته است.

دادگاه حیوانات - فرهنگ‌سرای ملل 
نویسنده: مرجان مروستی
کارگردان: علی شاه صفی
خلاصه: مانی و مانا خواهر و برادری هستند که ناخواسته حیوانات را مورد آزار قرار می‌دهند، حیوانات آسیب دیده به جنگل مهربانی می‌روند، مانی و مانا که از کارشان پشیمان شده‌اند، برای عذرخواهی به جنگل مهربانی می‌روند،اما توسط نگهبانان جنگل دستگیر شده، و محاکمه می‌شوند، اما حیوانات مهربان از گناه آنها گذشته و آنها را می‌بخشند.
نظر شما