شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۴
کد خبر: ۱۰۰۷۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
آیین رونمایی از مستند ردپای شهریار درباره اولین شهید مدافع حرم استان اردبیل، پنجشنبه چهار بهمن در فرهنگ‌سرای رضوان برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم آیین رونمایی از مستند «ردپای شهریار» درباره اولین شهید مدافع حرم استان اردبیل؛ شهید اکبر شهریاری با حضور خانواده معظم آن شهید و خانواده‌های معظم شهدا، پنجشنبه چهار بهمن درفرهنگ‌سرای رضوان برگزار می‌شود.

شهید اکبر شهریاری متولد سال ۱۳۶۳ از اهالی محله کیانشهر بود. با اینکه فرزند آخر بود اما نصایح و تشویق‌هایش باعث شد تا فرزندان دیگر خانواده نیز به قرآن و احکام علاقه‌مند شوند. دوستانش می‌گویند به محض اینکه زمانی برای استراحت مهیا می‌شد، قرآن کوچکی را که در سال ۷۹ در مشهد هدیه گرفته بود را باز می‌کرد و مشغول خواندن می‌شد. قرآنی که در کربلا، نماز جمعه، بسیج و حتی اوج درگیری با اشرار از او جدا نمی‌شد. تا سال‌های آخر عمرش کسی نمی‌دانست که حافظ کل قرآن است.
اکبر شهریاری سرانجام  یکم بهمن سال ۱۳۹۲در سوریه به شهادت رسید.

از این شهید یک پسر به نام محمدباقر به یادگار باقی مانده است که همسرش می‌گوید اکبر آنقدر رعایت حلال و حرام را می‌کرد و به تلاوت قرآن سفارش می کرد که مطمئنم راه پدر را ادامه خواهد داد.
علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می توانند پنجشنبه چهار بهمن ساعت ۱۴ به فرهنگ‌سرای رضوان واقع در: بهشت زهرا (س) – گلزار شهدا – روبروی مزار آیت‌الله طالقانی مراجعه کنند.
نظر شما