جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۰۰۷۵۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) از برگزاری سوگواره فرهنگ فاطمی در قالب ۱۸ ویژه‌برنامه فرهنگی به مناسبت ایام فاطمیه در مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدصادق دهنادی رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) با اشاره به اجرای سوگواره فاطمی تا ۲۰ بهمن اظهار کرد: خانه‌های فرهنگ و کتابخانه‌های منطقه ۱۸ به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) با ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری از جمله اجرای شب شعر فاطمی، آیین‌های سوگواری، نشست‌های موضوعی و نمایشگاه‌های کتاب میزبان سوگواران فاطمی هستند.

وی درباره کمپین اینترنتی هشتگ یاس ۱۸ ساله گفت: در این برنامه ۱۸ بخش مرتبط با زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) تولید صوتی شده و از ۲ تا ۲۰ بهمن در فضای مجازی منتشر می‌شود. حدیث کساء و سفره صلوات به نیت ۱۴ معصوم توسط کتابخانه استاد حکیمی برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاه کتاب فاطمی تا ۲۰ بهمن هر روز از ساعت ۸ تا ۱۷ در این کتابخانه میزبان علاقه‌مندان است. برنامه باشگاه کتابخوانی نیز در قالب داستان‌هایی در حوزه نوجوان و مرتبط با زندگانی حضرت فاطمه(س) توسط کارشناسان برنامه در روزهای سوم، دهم و هفدهم بهمن از ساعت ۱۵ تا ۱۶ در کتابخانه استاد حکیمی برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ با اشاره به برنامه‌های کتابخانه ۱۵ خرداد گفت: نشست ادبی ترنم قلم با تحلیل و برسی آثار سید جعفر شهیدی در روز پنجشنبه چهارم بهمن و شب شعر بانوی بوتراب با حضور اعضای کانون شعر به کارشناسی مرتضی زندیه روز شنبه ۱۳ بهمن در کتابخانه ۱۵ خرداد برگزار می‌شود. در این کتابخانه همچنین مسابقه انقلاب فاطمی با مشارکت سرای محله ۱۵ خرداد و کانون نویسندگان منطقه ۱۸ از ۱۲ بهمن برگزار خواهد شد. در ویژه‌برنامه نذر دانایی نیز در راستای ترویج فرهنگ نذر فرهنگی در ایام فاطمیه(س) از مخاطبان دعوت می‌شود تا کتاب اهدا کنند و همچنین با عضویت رایگان از خدمات کتابخانه بهره‌مند شوند.
دهنادی درباره برنامه‌های کتابخانه فجر به مناسبت ایام فاطمیه اظهار کرد: برنامه نان و نمک در قالب جمع‌آوری نذورات و توزیع نان از ۱۰ تا ۲۰ بهمن، ویژه‌برنامه از عرش تا عرش شامل تهیه کلیپ‌های کوتاه از اشعار فاطمی شاعران کانون ادب فجر و انتشار در فضای مجازی، مجالس روضه و ایستگاه صلواتی همزمان با نماز ظهر و عصر هر روز تا ۱۸ بهمن ماه، تهیه و انتشار بروشور از کتاب جلوه نور آیت‌الله سعادت پرور، برنامه راه فاطمه شامل تکریم خانواده شهیده در منطقه و بازخوانی قصه با موضوع سبک زندگی حضرت زهرا(س) برای کودکان با مشارکت باشگاه کتابخوانی فجر توسط کتابخانه فجر برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین نشست کانون ادبی کتابخانه بوستان نرگس با عنوان در گذر کتاب شامل خوانش اشعار فاطمی، خوانش کتاب در قالب ۳۶۰ داستان از کرامات حضرت فاطمه زهرا(س) و کارگاه شجره طیبه با محوریت سیره حضرت فاطمه زهرا(س) در کتابخانه بوستان نرگس میزبان علاقه‌مندان است. کتابخانه شهدای محله بهداشت نیز با سه ویژه‌برنامه شامل شب شعر فاطمی با حضور بانوان شاعر محله بهداشت، قصه‌گویی حدیث کساء ویژه کودکان و برگزاری نمایشگاه کتاب یاس، در اجرای سوگواره فرهنگ فاطمی مشارکت می‌کند.

دهنادی همچنین درباره برنامه‌های خانه فرهنگ امام علی(ع) گفت: برگزاری نشستی با عنوان راضیه دانایی با حضور مادران درباره سبک زندگی حضرت زهرا(س)، ویژه‌برنامه عطر یاس در قالب نمایش خلاق کودکانه و برنامه یاس بی‌نشان شامل سوگواره و مداحی کودکان و مادران، سه ویژه‌برنامه خانه فرهنگ امام علی(ع) به مناسبت ایام فاطمیه است.

رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) افزود: خانه فرهنگ رشد نیز با برنامه حدیث یاس در قالب نقل سخنان و احادیث درباره حضرت زهرا(س) و برنامه سیمای سعادت در قالب نشستی با موضوع حجاب و عفاف از منظر بانوی گرامی حضرت فاطمه(س) میزبان شهروندان است. شهروندان برای  دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۶۶۲۰۷۰۶۸ تماس بگیرند.
نظر شما