شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۰۰۷۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
همزمان با سالروز حادثه ۶ بهمن ۱۳۶۰، نشست بررسی و تحلیل کتاب «مقاومت مردمی در حماسه آمل» با حضور ناصر شعبانی نویسنده کتاب در فرهنگ‌سرای امام(ره) برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با سالروز حادثه ۶ بهمن ۱۳۶۰، نشست بررسی و تحلیل کتاب «مقاومت مردمی در حماسه آمل» روز شنبه ۶ بهمن ماه ساعت ۱۴ با حضور ناصر شعبانی نویسنده کتاب در فرهنگ‌سرای امام(ره) برگزار می‌شود.

کتاب «مقاومت مردمی در حماسه آمل» در ۸۷۶ صفحه و توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۴ به چاپ رسیده است. ناصر شعبانی پیش از این، کتاب «قدرت نرم و نبرد نامتقارن» را منتشر کرده بود.

واقعه ۶ بهمن ۱۳۶۰ که منجر به واقعه آمل شد و آمل را به شهر هزار سنگر مشهور کرد، یکی از مهم‌ترین رخدادهای سیاسی اوایل انقلاب اسلامی است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، صف‌بندی ملموسی بین گروه‌های سیاسی به وجود آمد و در این بستر، گروه‌های سیاسی با گرایش‌های مختلف نظیر منافقین، کمونیست‌ها و لیبرال‌ها سعی داشتند تا سهم بیشتری از قدرت را تصاحب کنند. یکی از این جریان‌های چپ که عامل اصلی حوادث آمل بود، «اتحادیه کمونیست‌های ایران» بود که اعضای آن از لحاظ فکری، وامدار تفکر مائوئیستی بودند.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای امام(ره) واقع در میدان قدس (تجریش)، خیابان شهید باهنر، بعد از سه‌راه یاسر، خیابان امیر سلیمانی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۶۱۰۰۷۸۰ تماس بگیرند.

نظر شما