پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۰۷۷۳
|
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
همایش «چهل سال اقتدار ارتش» در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با رویکرد ارائه دستاوردهای ارتش روز چهارشنبه ۳ بهمن در فرهنگ‌سرای شفق برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،  همایش «چهل سال اقتدار ارتش» چهارشنبه ۳ بهمن ماه با حضور امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ «علی جهانشاهی» معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش، امیر «شاهین تقی‌خانی» سخنگوی ارتش، امیر «غلامحسین دربندی» سخنگوی پیشین ارتش و جمعی از خانواده ارتش انقلابی در فرهنگ‌سرای شفق برگزار شد.

اصلی‌ترین عامل پیروزی انقلاب، حضور امام (ره)، روحانیت و مردم در خط مقدم بود

امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در این برنامه گفت: امیدوارم که همه بتوانیم در راه انقلاب تکلیف‌مدارانه‌تر عمل کنیم، پیروزی انقلاب در سال ۵۷ معادلات آمریکایی‌ها را بر هم زد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جهان دو قطبی بود و کشور ما یکی از مهم‌ترین اقمار آمریکایی‌ها بود که حسن‌های زیادی برای آن‌ها داشت و مورد طمع استکبار جهانی بود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش یادآور شد: در دوران قبل از انقلاب، تمامی نفتکش‌های ایرانی زیر نظر آمریکایی‌ها رفت و آمد می‌کردند و محصولات آمریکایی نیز به ایران می‌آمد و چند برابر کالا‌های آن‌ها نفت به آمریکا صادر می‌شد.

 امیر پوردستان بیان کرد: قبل از انقلاب، ارتش وظیفه داشت که تاج و تخت رژیم پهلوی را حفظ کند و به عنوان ژاندارم منطقه نیز از ارتش استفاده می‌شد همچنین ارتش ایران باید خواسته‌های آمریکا را عملی می‌کرد.

وی گفت: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، تمامی این منافع از آمریکا گرفته شد و نگرانی اصلی آن‌ها این بود که انقلاب، ادبیات جدیدی را با خود آورده بود؛ مانند مردم‌سالاری دینی، استقلال و آزادی که کشور‌های دیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ لذا از ۲۳ بهمن ۵۷ آمریکا توطئه‌های زیادی را علیه ایران انجام داد.

 رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با اشاره به نقش ارتش در پیروزی انقلاب عنوان کرد: عوامل زیادی در پیروزی انقلاب نقش داشتند که اصلی‌ترین عامل پیروزی انقلاب، حضور امام (ره)، روحانیت و مردم در خط مقدم انقلاب بود.

 امیر پوردستان افزود: پیوستن بدنه ارتش به صفوف انقلاب را می‌توان از عوامل پیروزی انقلاب دانست که بخشی از ارتش که جوان‌تر بودند با امام (ره) هم‌نظر بودند؛ کسانی مانند شهیدان صیاد شیرازی، فلاحی، فکوری و... با روحانیت ارتباط داشتند و به باور‌های دینی خود تکیه کرد.

ارتش بازوی مسلح کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش به عنوان بازوی مسلح کشور به نظام خدمت کرده است، گفت: کشور ما قبل از انقلاب بسیار به بیگانگان وابسته بود؛ اما امروز خودکفا شده‌ایم.

 رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش ادامه داد: بعد از انقلاب ترور‌هایی صورت گرفت، اما باز هم دشمن ناکام ماند و به نتیجه نرسید.

 دشمن سپس برای مواجهه با انقلاب اسلامی به صدام تکیه و هر طور که می‌توانست از او حمایت کرد؛ اما ملت ایران و بخصوص ارتش با مقاومت خود، ارادتشان را به جمهوری اسلامی نشان دادند.

 امیر پوردستان تصریح کرد: امروز ارتش با تمام تجهیزات خودساخته آماده مقابله با هر تهدیدی است و خودش را خادم مردم می‌داند.

 ارتش تحت فرمان رهبر انقلاب، دژ محکمی در برابر دشمن است و کارنامه موفقی داشته است.

 وی تاکید کرد: در طول ۴۰ سال ارتش موانع زیادی را در زمینه‌های مختلف پشت سر گذاشته و امروز به ارتشی دانش‌بنیان تبدیل شده است.

 رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش با تسلط کامل بر مرز‌های شرقی، اشراف مناسبی بر این منطقه دارد، پدافند هوایی ارتش نیز تا هزاران کیلومتر آن سوی مرز‌ها را زیر نظر دارد، نیروی دریایی راهبردی هم حضوری مقتدرانه در دریا دارد و همه این قابلیت‌ها حاصل رهنمود‌های فرمانده معظم کل قوا و دستاورد‌های ۴۰ سال انقلاب است.

 امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت‌های مرکز مطالعات راهبردی ارتش، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران متناسب با تهدیدات، ظرفیت‌های دفاعی لازم را در زمین، دریا و هوا در خود ایجاد می‎کند.

 وی افزود: امروز بخش‎های دیگری از جمله زیرسطحی، فضا و جنگ‎ نرم نیز به ظرفیت‎های دفاعی ارتش اضافه شده است.

 امیر پوردستان تصریح کرد: بخش دیگری که دشمن بسیار نسبت به آن اقبال دارد، بخش جنگ‌های شناختی است که سرمایه‎گذاری خوبی در آن انجام شده است.

 رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش تاکیدکرد: دشمنان به دنبال بهره‎برداری از این بخش هستند و ما از این مسئله آگاهی داریم و تلاش می‌کنیم متناسب با شرایط این حوزه به عنوان فضایی بسیار مدرن به نحوی در خود آمادگی ایجاد کنیم تا غافلگیر نشویم.همچنین همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) یاد شهدای سانحه بوئینگ ۷۰۷ ارتش گرامی داشته شد و از لوگو و نشان چهل سال اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد و تقدیر از یگان ها و نیروهای ارتش، سخنرانی، پخش کلیپ و برپایی نگاه گذر از دیگر بخش های این برنامه بود.
نظر شما