جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۹
کد خبر: ۱۰۰۷۷۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
دومین نشست از سلسله‌نشست‌های موضوعی سبک زندگی اسلامی ایرانی با حضور حجت‌الاسلام سید محسن علوی در فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین نشست از سلسله‌نشست‌های موضوعی سبک زندگی اسلامی ایرانی دوشنبه یکم بهمن ماه با حضور حجت‌الاسلام سید محسن علوی در سالن منطق‌الطیر فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری برگزار شد.

کارشناس برنامه به شاخص‌های عقل‌مندی انسان از دیدگاه امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: اولین خصیصه این است که انسان عاقل کسی است که مردم به او امید خیر دارند و اطمینان دارند که در صورت به وجود آمدن مشکلی برایشان، با مراجعه به او حتماً آن مشکل حل خواهد شد و مورد لطف و مساعدت قرار خواهند گرفت. دوم: انسان عاقل کسی است که مردم از شر او در امان هستند و ناراحتی و آسیبی از طرف او به کسی نمی‌رسد. سوم: انسان عاقل همیشه کارهای بزرگ و مهم خود را کوچک و سبک می‌شمارد و در مورد کارهای خیری که می‌کند با مردم سخنی به میان نمی‌آورد. چهارم: انسان عاقل همواره کارهای کوچک و کم‌اهمیت دیگران را بزرگ و با ارزش جلوه می‌دهد و با این کار مردم را تشویق به انجام کارهای بزرگ و مهم می‌کند. پنجم: انسان عاقل هرگز از مراجعت پی در پی و درخواست‌های مردم ملول نمی‌شود و همواره برای خدمت‌رسانی به مردم از خداوند برای خود سعه صدر و افزایش ظرفیت طلب می‌کند. ششم: انسان عاقل در طول عمرش از کسب علم و دانش مؤثر و مفید در راه رضای خدا و خلق خدا خسته و رنجور نمی‌شود. هفتم: برای کسب رضایت خداوند، فقر و تنگدستی را بر ثروت‌اندوزی و کسب رزق از راه حرام ترجیح می‌دهد. هشتم: انسان عاقل عزت نفس و بزرگی خود را برای به دست آوردن مقام و ثروت و شهرت با خواری و ذلت از بین نمی‌برد. نهم: انسان عاقل گمنامی خود را بیشتر از شهرت و معروفیت دوست دارد و همیشه کارهای خیر و با ارزش خود را برای رضای خداوند و بدون سر و صدا و آگاهی دیگران انجام می‌دهد. دهم: انسان عاقل همواره دیگران را از خودش باتقواتر و بهتر می‌داند.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این برنامه می‌توانند با تلفن: ۵۵۷۱۸۱۴۳ تماس بگیرند.

نظر شما