پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۹
کد خبر: ۱۰۰۷۷۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
خانواده شهید داود آجرلو از شهدای دفاع مقدس در ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» منطقه ۱۰ تجلیل شدند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» روز سه‌شنبه دوم بهمن ماه با حضور محمدرضا جمالی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ در منزل شهید داود آجرلو برگزار شد.

مادر شهید آجرلو در این دیدار درباره رفتن فرزندش به جبهه گفت: وقتی به ما گفت می‌خواهد به جبهه برود، پدرش راضی نبود. به خاطر اینکه قبلاً چند فرزند از دست داده بودیم و داود برای من و پدرش با همه بچه‌ها فرق داشت. اگر دیر از مدرسه می‌آمد، چادر سر می‌کردم و دنبالش به کوچه می‌رفتم. با این همه به رفتن اش راضی بودم. یک بار که با هم صحبت می‌کردیم، گفت اگر از جبهه رفتنم راضی نباشید آن دنیا پیش حضرت زهرا (س) روسیاه می‌شوید و اگر راضی باشید روسفید خواهید شد. من که ارزشم از فرزند حضرت زهرا (س) بیشتر نیست.

وی ادامه داد: آن روزها وقتی جبهه‌ها را از قاب تلویزیون نشان می‌دادند، داود برای رفتن بی‌تاب‌تر می‌شد. بعضی وقت‌ها به شوخی می‌گفتم اگر راه داشت از همین تلویزیون به جبهه می‌رفتی. حرفش این بود که اگر نروم دشمن به خانه و شهرهایمان می‌آید. از دوستان داود چند نفری به شهادت رسیدند. یکی از دوستان صمیمی‌اش که با هم به جبهه رفته بودند نیز شهید شد. شهادت آدم‌هایی که به داود نزدیک بودند و یا آنها را دوست داشت، روی او تأثیر زیادی گذاشت. یک بار در یکی از دفترهای مشقش اشاره به شهیدی داشت و برایش نوشته بود انتقام خونت را می‌گیرم. 

این مادر شهید اظهار کرد: هنوز ۱۶ سالش تمام نشده بود که به جبهه رفت. ۶ ماه ماند و دوباره به خانه برگشت. دفعه دوم که به جبهه رفت ۲۵ بهمن ماه بود. از خانواده خداحافظی کرد و از من خواست برای شهادتش دعا کنم. چند روز بعد عملیات خیبر شروع شد. ما هیچ خبری از داود نداشتیم و این بی‌خبری تا ماه‌ها و سال‌ها ادامه پیدا کرد. منتظرش بودیم که شاید در بین اسرا باشد، اما وقتی اسرا آزاد شدند بین آنها نبود. همرزمانش فقط دیده بودند که داود تیر خورده و زخمی شده است. می‌گفتند شاید زنده باشد و برگردد، شاید هم شهید شده باشد. تا اینکه بعد از ۱۵ سال، درست در روز ۲۵ بهمن ماه به ما خبر دادند که پیکرش بازگشته، یعنی درست همان روزی که برای آخرین بار به جبهه رفته بود.

گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام منطقه ۱۰ به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا بر اساس فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا از اهداف برنامه ستارگان پرفروغ است که هر هفته سه‌شنبه‌ها به همت خانه موزه شهیدان اقبالی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی: بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی، بعد از چهارراه قلیچ خانی، خانه موزه شهیدان اقبالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن: ۶۶۶۹۱۵۴۶ تماس بگیرند.
نظر شما