پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۰۷۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار می‌شود؛
صد و چهاردهمین نشست تخصصی زرین قلم با آیین رونمایی از کتاب «غوغای غزل از سنایی تا سایه» سه‌شنبه ۹ بهمن در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار می‌شود.
آیین رونمایی از کتاب «غوغای غزل از سنایی تا سایه»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، صد و چهاردهمین نشست تخصصی «زرین قلم» با آیین رونمایی کتاب «غوغای غزل از سنایی تا سایه»، با حضور سید محمد تولیت نویسنده اثر، قربان ولیئی نویسنده، میلاد عظیمی نویسنده، زهیر توکلی منتقد و نویسنده و محمدعلی علیزاده نویسنده، سه‌‌شنبه ۹ بهمن ساعت ۱۷ در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.
 
کتاب «غوغای غزل از سنایی تا سایه» گزیده چهارصد غزل از ده غزلسرای برجسته ادب فارسی است که از هرکدام به تساوی چهل غزل انتخاب شده است. سنایی، عطار، مولانا، سعدی، عراقی، حافظ، فروغی، شهریار، عماد و سایه از غزلسرایان این مجموعه هستند. تعداد ابیات هر غزل ما بین پنج تا ده بیت و مجموع ابیات کل غزل‌­ها سه هزار بیت است. به علاوه چینش شاعران بر اساس تقدم تاریخی و چینش غزل­‌ها برای هر شاعر به صورت مجزا طبق ترتیب الفبایی مطلع غزل­‌هاست.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند سه‌شنبه ۹ بهمن ساعت ۱۷به نشانی پاسداران، خیابان شهید گل نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا، فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند.
نظر شما