پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۰۸۰۶
|
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
آیین امضای تفاهم‌نامه بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و ستاد مبارزه با مواد مخدر روز یکشنبه ۸ بهمن در سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین امضای تفاهم‌نامه بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و ستاد مبارزه با مواد مخدر یکشنبه ۸ بهمن ماه با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاونان و مدیران این سازمان و پرويز افشار معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌هاي مردمي، حمید جمعه‌پور مدير كل درمان و حمايت‌های اجتماعی و محمد بيرجندي فخرآبادي مدير كل دفتر توسعه مشاركت هاي مردمي و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر در سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.

سعید اوحدی امضای تفاهم‌نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر را اقدام موثری دانست و گفت: باعث خرسندی است که این تفاهم‌نامه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امضا می‌شود و می‌تواند عنوان یکی از ویژه برنامه‌های ۴۰ سالگی سازمان فرهنگی هنری را به خود اختصاص دهد چرا که همه انقلاب ما برای «کرامت انسانی» بود.

وی افزود: به همین دلیل بحث آسیب‎های اجتماعی برای کشور ما امری مهم است. در کشورهایی که کرامت انسانی به سادگی خدشه‌دار می‌شود، همتی برای مبارزه با مواد مخدر نیست. اما آسیب‌های اجتماعی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری اولویت اصلی کشور ماست و وظیفه ذاتی سازمان فرهنگی هنری صیانت از کرامت انسانی مردم است که امیدواریم با توجه به پیوست اجرایی این تفاهم‌نامه قدم مثبتی در این راستا برداریم.

پرویز افشار با تقدیر از سازمان فرهنگی هنری برای هموار کردن انعقاد تفاهم‌نامه گفت: وضعیت مواد مخدر در کشور ما وضعیت ویژه‌ای است. با وجود اینکه ما در کشور فاکتورهای پیشگیری کننده‌ای چون فضای گرم خانواده و آموزه‌های دینی را داریم اما چند تهدید جدی کشور ما را دنبال می‌کند که شاید مهم‌ترین آن‌ها جمعیت جوان جامعه است که ذاتا به دنبال تجربه‌های جدید هستند و در درجه دوم، ما در همسایگی یکی از بزرگترین منابع تولید مواد مخدر هستیم. 

وی افزود: افغانستان دیگر تولیدکننده مواد مخدر سنتی نیست و با توجه به تغییر الگوی مصرف، حال به تولید کننده اصلی گل، ماریجوانا و شیشه تبدیل شده است. این اتفاقات در کنار خرده فرهنگ‌های کشور ما، تهدیدهای سیاسی هم به این اتفاقات دامن می‌زند. دشمنان ما در جنگ دیگری با ما هستند و تمام نیروی خود را به کار می‌برند تا نیروهای پویای کشور ما را خموده کنند.

 افشار در پایان اضافه کرد: ۸ سال دفاع مقدس به ما آموخت که هیچ‌کس به جمهوری اسلامی کمک نخواهد کرد. در این مبارزه هم کسی در کنار ما نخواهد بود و خودمان باید دست یکدیگر را بگیریم. امضای تفاهم‌نامه با سازمان فرهنگی هنری به دلیل ظرفیت بی نظیری که این مرکز دارد برای ما نمونه‌ای از این دست در دست یکدیگر قرار دادن است. امیدواریم که با کمک هم بتوانیم با این تفاهم‌نامه آنچه در حوزه پیشگیری برنامه ریزی کرده‌ایم به سر منزل مقصود برسانیم.

در پایان این نشست، اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری و پرويز افشار معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم‌نامه همکاری را امضا کردند.

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان فرهنگی هنری و ستاد مبارزه با مواد مخدر امضا شد
نظر شما