پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۰۰۸۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
مدیر آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد
۴۰ نشست ادبی با موضوع انقلاب اسلامی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در فرهنگ‌سراهای تهران برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عبدالغفار کاکایی مدیر آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به برنامه‌های ادبی این سازمان همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: برنامه‌های ادبی متنوعی برای دهه فجر پیش‌بینی شده است که موضوع و محتوای هر کدام از این برنامه‌ها با محوریت پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ادبیات انقلابی و مقاومت خواهد بود.
 
وی افزود: روز چهارشنبه ۱۷ بهمن در فرهنگ‌سرای اندیشه شب شعر با موضوع انقلاب اسلامی با حضور جمعی از شاعران انقلابی کشور برگزار خواهد شد.
 
کاکایی با اشاره به برگزاری نشست‌های «عصر شعر انقلاب» توضیح داد: همزمان با دهه فجر، ۴۰ نشست ادبی برگزار خواهد شد و در این نشست‌ها سخنرانی‌هایی خواهیم داشت که درباره ادبیات انقلاب صحبت می‌کنند.
 
وی گرامی‌داشت یاد شاعران انقلابی را از جمله برنامه‌های این نشست‌ها معرفی کرد و گفت: در این مراسم یاد و خاطره شاعران انقلابی همچون حمید سبزواری، سید حسن حسینی، قیصر امین‌پور و مشفق کاشانی گرامی داشته می‌شود و علاوه بر شرح زندگی‌نامه آنها گزیده‌ای از اشعار این شاعران خوانده می‌شود.
 
کاکایی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده تا این نشست‌ها در تمام فرهنگ‌سراهای تهران به صورت پراکنده برگزار شود، گفت:‌ بررسی سیر ادبیات انقلاب، ادبیات مقاومت، ادبیات دفاع مقدس و موضوعات مرتبط با آن، به عنوان مهم‌ترین رویداد ۴۰ ساله انقلاب در دل نشست‌ها از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری خواهد بود.

 وی همچنین درباره فراخوان جشنواره شعر نهال انقلاب نیز گفت: فراخوان جشنواره شعر نهال انقلاب به زودی اعلام خواهد شد و قرار است در این جشنواره، شاعرانی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه تولید محتوا فعال بوده‌اند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و به بهترین آثار در داوری جوایزی اهدا خواهد شد.
 
کاکایی یادآور شد: همچنین به دلیل تقارن با ایام شهادت حضرت زهرا (س) ۱۰ کلیپ شعرخوانی شاعران مطرح کشور با موضوع شهادت این بانوی بزرگوار در فضای مجازی منتشر خواهد شد.
نظر شما