جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۶
کد خبر: ۱۰۰۸۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
نمایشگاه «چارسوی هنر» با حضور ۵۳ گالری از تهران و شهرستان‌ها و با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری، پنجشنبه ۱۱ بهمن در باغ موزه قصر افتتاح شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه «چارسوی هنر» با حضور سعید اوحدی رییس، علی زند وکیلی سرپرست معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، لیلی گلستان نماینده گالری‌ها در شورای سیاست‌گذاری و جمعی از هنرمندان پنجشنبه ۱۱ بهمن در باغ موزه قصر افتتاح شد.

در ابتدای مراسم لیلی گلستان نماینده گالری دارها در شورای سیاست گذاری گفت: باید ابتدا دلیل شرکت گالری‌ دارهای تهران و شهرستان را در جشنواره هنرهای تجسمی فجر امسال بگویم که برای نخستین بار این اتفاق افتاد. در سال‌های گذشته هم خیلی از ما دعوت شده بود تا در جشنواره حضور داشته باشیم. اما امسال فقط و فقط به خاطر کسانی بود که در حوزه هنرهای تجسمی سرکار بودند و خیلی خوب کار انجام می‌دهند.

وی افزود: در این نمایشگاه، ۲۷۰ هنرمند با ۴۵۰ اثر، ۳۱ گالری از شهرستان و ۲۴ گالری از تهران حضور دارند. این اتفاق بسیار مهمی است که در هنرهای تجسمی افتاده و مهم‌ترین دست‌آورد آن این است که ما گالری دارها با هم آشنا و دوست شدیم و الان یک خانواده‌ایم.

گلستان در ادامه اضافه کرد: امسال همچنین بعد از ۲۱ سال تلاش و پیگیری انجمن صنفی مجموعه‌داران راه اندازی شد. تقارن این دو اتفاق را به فال نیک می‌گیرم. زیرا همه این‌ها موفقیت بزرگی برای خانواده تجسمی ایران است. 

در ادامه مراسم ابراهیم حقیقی دبیر یازدهمین دوره از جشنواره تجسمی فجر نیز در سخنانی درباره اهمیت گالری‌ها در عرصه هنرهای تجسمی، گفت: هر نگارخانه‌ای که در شهر باز می‌شود ما را یک قدم به سوی مدنیت پیش می‌‌برد. اگر هنرمندان در خلوت آثاری خلق می‌کنند، باید دیده شود و جایی جز نگارخانه برای این کار مناسب نیست. این نگارخانه معتبر است که می‌تواند اثر هنرمند را به فروش برساند؛ پس خوب است که از گالری داران در چرخه اقتصاد هنر حمایت شود. 

در آخر مراسم هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی و رییس شورای سیاست گذاری جشنواره بیان کرد: ما در هنرهای تجسمی به یک خانواده فکر می‌کنیم و آن خانواده فقط کارکنان اداره کل هنرهای تجسمی، موزه هنرهای معاصر و موسسه توسعه هنرهای تجسمی نیست، بلکه این خانواده شامل انجمن‌ها و گالری‌های هنرهای تجسمی نیز می‌شوند. 

وی افزود: شاید روی کاغذ، ۵۰۰ گالری در کشور داشته باشیم که طی سال‌های متمادی مجوز گرفته باشند، اما واقعیت این است که در تهران ۶۰ و در شهرستان ۴۰ گالری فعال وجود دارد و افتخار می‌کنیم که برای نخستین بار ۵۵ گالری در جشنواره امسال حضور دارند و نمایشگاه بزرگی را رقم زده اند. 

مظفری گفت: این رویداد از دو جهت دارای اهمیت است؛ اول دوستی و کنار هم قرار گرفتن افرادی که برای اقتصاد هنر تلاش می‌کنند و دوم اینکه هنرمندان شاخص و بهترین‌ها را در این نمایشگاه دور هم جمع شده‌اند. 

در ادامه نمایشگاه «چارسوی هنر» افتتاح شد و همه حاضران از آثار بازدید کردند.


مطالب مرتبط
نظر شما