سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۰۸۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
با حضور تولیت حرم مطهر امام(ره) و رییس سازمان فرهنگی هنری
آیین افتتاح «فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی» روز جمعه ۱۲ بهمن ماه همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران، با حضور حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره)، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مدیران در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در آستانه فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آیین افتتاح «فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی» روز جمعه ۱۲ بهمن ماه همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران، با حضور حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره)، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(ع) و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در محل فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد. 

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری در این مراسم عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنیم که در این روز بسیار مبارک آیین افتتاحیه فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنیم. روزی که ۴۰ سال پیش در آن اتفاق بسیار بزرگی رخ داد و حضرت امام(ره) با ورود به کشور، این انقلاب نورانی را رقم زدند که تولدی دیگر برای ارزش‌های اسلامی بود. فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌طلبید که برنامه‌های ویژه‌ای در نظر بگیریم، چرا که نقطه عطف و نشانه بالندگی انقلاب اسلامی است. 

وی اضافه کرد: انسان‌ها به سه گروه تقسیم می‌شوند؛ یک دسته انسان‌هایی که غافل و عقب‌تر از زمان خود هستند و قدرت تحلیل ندارند. رژیم شاهنشاهی و ایادی آن از این دسته بودند و به همین دلیل با بن‌بست مواجه شدند. دسته دیگر از انسان‌ها، با شرایط روز جلو می‌روند و جامعه ما در زمان وقوع انقلاب اسلامی در این دسته قرار داشت. اما یک دسته دیگر از انسان‌ها از زمان خود جلوتر هستند و خداوند بصیرتی به آنها داده که می‌توانند تاریخ‌ساز شوند. 

رییس سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: امام راحل(ره) بیش از نیم قرن از زمان خود جلوتر بودند. نهیبی که ایشان در سال ۱۳۴۲ بر سر اسرائیل و استکبار جهانی زدند، امروز در حال تحقق است و شاهد تحولات و پیروزی‌های ویژه‌ای در منطقه هستیم. امام(ره) در زمانی علیه استکبار صحبت کردند که کسی جرئت حرف زدن درباره آمریکا را نداشت. ایشان در روزهای اول انقلاب اسلامی گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. 

وی در پایان تصریح کرد: روز ۱۲ بهمن روز بیعت با اندیشه‌های امام(ره) است و می‌خواهیم به افکار ایشان بازگردیم تا انقلاب در همان مسیر اولیه تداوم یابد. از یادگار امام حجت‌الاسلام سید حسن خمینی سپاسگزارم که موافقت کردند این فرهنگ‌سرا افتتاح شود که جای خالی آن احساس می‌شد و لازم بود مکانی برای ترویج اندیشه‌های امام(ره) وجود داشته باشد. امیدوارم بتوانیم در این فضای فرهنگی، خدمات گسترده‌ای در حوزه‌های گوناگون فرهنگی و هنری به زائران حرم مطهر امام خمینی(ره) ارائه کنیم.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی: فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی باید مروج آرمان انقلاب باشد

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز با تبریک چهلمین سالگرد ورود بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به ایران عنوان کرد: از رییس سازمان فرهنگی هنری و معاونت فرهنگی حرم مطهر تشکر می‌کنم که این مجموعه را با سرعت آماده‌سازی کردند تا در روز ۱۲ بهمن ماه آن را افتتاح کنیم. ان‌شاءالله در هفته‌های آینده اساس‌نامه فرهنگ‌سرا نیز گردآوری شود تا فعالیت‌های فرهنگی موثری داشته باشد. 

وی با بیان اینکه فرهنگسرای انقلاب اسلامی فرهنگسرایی برای مردم سالاری، استقلال خواهی و آزادی طلبی ملت مسلمان ایران است افزود: این فرهنگسرا بیش از هر جای دیگری وظیفه دارد مروج آرمان انقلاب باشد. آرمان انقلاب در همین شعار بنیادین استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی خلاصه می‌شود. این سه کلمه در حقیقت جامع چهار مفهوم بنیادین است که همه هویت انقلاب را بر دوش دارد و اگر هر کدام را وا بنهیم، به بن‌بست می‌خوریم. اینکه منافع ملی را به نفع منافع خارجی زمین بگذاریم، زیر سؤال بردن استقلال است. کشور ما سال‌ها درگیر استعمار و وابستگی بوده است و وابستگی حکومت باعث شده بود مردم آرزوی استقلال داشته باشند. 

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی ادامه داد: بعد از استقلال، بحث آزادی فرد فرد ملت مطرح می‌شود که در دوران ستم‌شاهی از بین رفته بود. بازخوانی تاریخ معاصر از این جهت لازم است که ببینیم چه بحرانی از این حیث پیش از انقلاب وجود داشته است. در نهایت برای حل این مشکلات، شاهراه جمهوری اسلامی پدید آمد.

وی در پایان گفت: فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی باید بیش از هر چیز این آرمان‌ها را نمایندگی کند و بروز دهد. این مجموعه می‌تواند با زائران و مردم تهران ارتباط برقرار کند، این وظیفه را به خوبی انجام دهد و در راستای تحقق اهداف انقلاب تلاش کند. 

اجرای سرود توسط گروه سرود میثاق بخش دیگر این آیین افتتاحیه بود. سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پس از این مراسم از غرفه‌های فرهنگ‌سرای رضوان در حرم مطهر امام خمینی(ره) با عنوان «۴۰ سال بیداری» بازدید کرد. این غرفه‌ها پنجشنبه ۱۱ بهمن ماه افتتاح شده و تا ۲۲ بهمن ماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ میزبان شهروندان است. اجرای نمایش با موضوع انقلاب، ارائه مشاوره توسط کارشناس مذهبی و کارشناسان صاحب‌نظر در حوزه انقلاب اسلامی، غرفه سبک زندگی به سبک روح‌الله و... از جمله برنامه‌ها و غرفه‌های پیش‌بینی‌شده در «۴۰ سال بیداری» خواهد بود.
مطالب مرتبط
نظر شما