جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۹
کد خبر: ۱۰۰۹۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
نمایش‌های نامیرا، خزان ارغوان، صورت‌های تاریک و کوچه‌های بنی‌هاشم در دهه فجر به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا می‌شوند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به مناسبت دهه فجر و همزمان با ایام فاطمیه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با ۴ نمایش در پهنه شهر تهران میزبان مخاطبان است.

برنامه‌های نمایشی سازمان فرهنگی هنری در دهه فجر

خزان ارغوان - تا ۱۹ بهمن

همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، نمایش میدانی «خزان ارغوان» با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پایگاه بسیج ثامن‌الائمه(ع) و موسسه مهنّا اجرا می‌شود. 

این نمایش میدانی که به زندگی حضرت زهرا(س) از بدو تولد تا شهادت می‌پردازد، از ۱۳ تا ۱۹ بهمن ماه هر روز از ساعت ۱۹ پذیرای مخاطبان است و در قالب ۹ پرده نمایشی با حضور ۸۵ نفر عوامل اجرایی و ۱۵ بازیگر به سرپرستی بهراد رحمانی اجرا می‌شود. 

برای تماشای نمایش «خزان ارغوان» می‌توانید به نشانی شهرک قدس (غرب)، انتهای بلوار شهید دادمان، پژوهشگاه نیرو مراجعه کنید. 

برنامه‌های نمایشی سازمان فرهنگی هنری در دهه فجر

صورت‌های تاریک - تا ۲۰ بهمن

نمایش «صورت‌های تاریک» کاری از گروه فرهنگی مسلم از ۱۶ تا ۲۰ بهمن ماه در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران اجرا خواهد شد. این سوگواره نمایشی با نگاهی نو به زخم دیرین مصائب حضرت زهرا(س) با تلفیقی از نوای زنده و تئاتر به صحنه می‌رود. 

بیش از ۵۰ تن نوای کار را به صورت زنده هم‌خوانی و حدود ۲۰ تن بازیگر در آن ایفای نقش می‌کنند.
 
تعداد عوامل این گروه که همگی به صورت افتخاری همکاری می‌کنند به بیش از صد نفر می‌رسد.
 
این نوا نمایش در روزهای ۱۶ و ۱۷ بهمن در ساعت ۱۹ و در روزهای ۱۸ تا ۲۰ بهمن ساعت ۱۶ و ۱۹  با مشارکت پردیس تئاتر تهران به صحنه خواهد رفت.
 
پردیس تئاتر تهران در بزرگراه امام علی(ع) شمال به جنوب، خروجی شهید محلاتی شرق، خیابان شاه آبادی، پایین‌تر از میدان مالک اشتر قرار دارد.

برای رزرو بلیت به سایت گروه فرهنگی مسلم مراجعه کنید.

برنامه‌های نمایشی سازمان فرهنگی هنری در دهه فجر

کوچه‌های بنی هاشم - تا ۲۱ بهمن

نمایشواره فرهنگی مذهبی «کوچه‌های بنی‌هاشم» تلفیقی از نمایش زنده، نمایش رادیویی و نمایشگاه است که در ۹ لوکیشن و در محدوده‌ای به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع با بیش از ۵۰ بازیگر اجرا می‌شود و بزرگترین نمایش محیطی کشور است. 

داستان این نمایش از روزگار امروز آغاز می‌شود و در سفری تاریخی مخاطب را به ۱۴۰۰ سال پیش می‌برد. محوریت داستان نمایش، شهادت حضرت زهرا(س) است اما از وفات پیامبر(ص) تا امروز، و جان‌فشانی شهدای مدافع حرم و ظهور حضرت حجت ادامه پیدا می‌کند. 

نمایش‌نامه این اثر به سرپرستی مرتضی سراهی به نگارش درآمده و کارگردانی آن به عهده علی نکته‌سنج است. 

نمایشواره فرهنگی مذهبی «کوچه‌های بنی‌هاشم» محصولی از موسسه ریحانه‌النبی(س) و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است و از سوم تا بیستم بهمن ساعت ۱۷ تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان است.

برای بازدید از این نمایشواره به میدان ولی‌عصر(عج)، ابتدای بلوار کشاورز، کوچه برادران معظم مراجعه کنید. 

برنامه‌های نمایشی سازمان فرهنگی هنری در دهه فجر

نامیرا - تا ۵ اسفند

نامیرا نمایشی محیطی به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین شفیعی، محصولی از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

این نمایش با حضور بازیگرانی چون رضا راد، رستا رضوی، محسن شفیعی، حامد نظامی، حسن همتی، آرزو صراف رضایی، میلاد محمدزاده و ۵۰ بازیگر دیگر روایتی از شکل گیری تا فروپاشی داعش است. 

این نمایش از ۲۱ بهمن تا ۵ اسفند در ضلع شمالی پارک دانشجو و در قالب بیست و هفتمین جشنواره تئاتر شهر در ضلع شمالی بوستان دانشجو اجرا می‌شود. 
نظر شما