چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۰۰۹۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
فیلم سینمایی عروج چهارشنبه ۱۷ بهمن ساعت ۱۸ در نشست تخصصی فیلم و گپ با حضور سعید قطبی‌زاده به نمایش درآمده و نقد می‌شود.
«عروج» در فرهنگ‌سرای رسانه نقد و بررسی می‌شود.به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست تخصصی «فیلم و گپ» با نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی «عروج» و با حضور سعید قطبی‌زاده، چهارشنبه ۱۷ بهمن ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار می‌شود. 
 
فیلم سینمایی عروج  (روسی: Восхождение) به کارگردانی لاریسیا شپیتکو است که در سال ۱۹۷۷ منتشر شد. این فیلم را بر اساس رمانی از واسیل بیکوف به نام «سوتنیکوف» ساخته شد. فیلم عروج برنده جایزه خرس طلایی در دوره بیست و هفتم جشنواره بین‌المللی فیلم برلین شده است.
 
فیلمنامه این فیلم را نانالی جانسون نوشته است که در مجموعه‌ای با عنوان «بهترین فیلمنامه‌های قرن بیستم» با ویرایش جان گاسنر و دادلی نیکولزدر ۱۹۴۳ منتشر شده است.
 
بازیگرانی چون بوریس پلوتنیکوف، ولادیمیر گوستجوچین، سرگئی یاکوفلف، لودمیلا پولیاکووا، ویکتویا گُلدنتول، آناتولی سولونیتسین، ماریا وینوگرادووا و نیکلای سکتیمنتودراین فیلم ایفای نقش کرده اند.
 
در خلاصه این فیلم آمده است: در خلال جنگ جهانی دوم، گروه کوچکی از پارتیزان‌ها از برابر نیروهای آلمانی در میان برف و یخ می‌گریزند، اما وقتی دو تن از آنان برای یافتن غذا واحد را ترک می‌کنند، ماجرایی غم‌انگیز رخ می‌دهد
 
برای عضویت در کانون فیلم و گپ فرهنگ‌سرای رسانه با شماره تلفن ۲۲۸۸۸۶۸۱ تماس بگیرید. 
فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان شهید گلی نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا واقع شده است.
نظر شما