سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۹۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست «نوجوان+» در فرهنگ‌سرای امام(ره) گفت: برای آگاهی از دستاوردهای انقلاب اسلامی باید شرایط پیش از انقلاب را مطالعه کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نشست باشگاه «نوجوان+» روز چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه با حضور سعید اوحدی رییس و سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تعدادی از دانش آموزان دبیرستان پسرانه حکمت در فرهنگ‌سرای امام(ره) برگزار شد. در این نشست نوجوانان به طرح پرسش‌های خود درباره انقلاب اسلامی پرداختند و سعید اوحدی به عنوان کارشناس نشست، به پرسش‌های آنان پاسخ داد. همچنین این نشست در قالب برنامه «فوق‌العاده» برای پخش در شبکه امید ضبط شد.

برای آگاهی از دستاوردهای انقلاب اسلامی باید شرایط پیش از انقلاب را مطالعه کرد

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آغاز به اهمیت حضور مردم در صحنه پرداخت و گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اهمیت بسیار بالایی دارد، به ویژه نوجوانانی که رویش‌های انقلاب اسلامی هستند و سطح دانش آنان با نوجوانان پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست. در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷، تعدادی از دانش آموزان به شهادت رسیدند. نوجوانان حاضر در این نشست نیز میراث داران آن نوجوانان هستند. در زمان دفاع مقدس نیز سه هزار و ۶۰۰ شهید دانش‌آموز داشتیم که همگی با اختیار خودشان به جهبه ها آمده بودند. 

وی اضافه کرد: نوجوانان در زمان اسارت حماسه باشکوهی آفریدند و مقاومت خیلی خوبی انجام دادند. دشمن می‌خواست از اسرای نوجوان بهره‌برداری رسانه‌ای کند، اما خوشبختانه نقشه‌اش نقش بر آب شد و موفق به انجام این کار نشد.

وی تصریح کرد: البته امروز مشکلاتی هم داریم که مسئله اقتصادی یکی از آنهاست. به دلیل قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، دشمنان می‌دانند که نمی‌توانند در این حوزه کاری از پیش ببرند. چندین کشور متحد شدند که سوریه را اشغال کنند، اما امروز حکومت سوریه همچنان پابرجاست. در عراق هم به جایی نرسیدند و به همین دلیل، دشمنان با وارد کردن فشار اقتصادی به دنبال تحت فشار گذاشتن مردم هستند، اما به یاری خدا این موانع را هم پشت سر خواهیم گذاشت. 

برای آگاهی از دستاوردهای انقلاب اسلامی باید شرایط پیش از انقلاب را مطالعه کرد

رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان گفت: آنچه که استکبار امروز هدف قرار داده، اقتصاد و فرهنگ است و امروز ۳۶۰ شبکه فارسی‌زبان در خارج از کشور فعالیت می‌کنند و امید دارند با جنگ نرم با جمهوری اسلامی ایران مبارزه کنند و به ما ضربه بزنند. امیدوارم مشکلات اقتصادی با مقاومت مردم و تدبیر مسئولان از میان برود و به طور کامل به اهداف انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم. از برگزارکنندگان این نشست تشکر می‌کنم و امیدوارم در نشست‌های دیگر باشگاه نوجوان+ نیز شاهد حضور پرشور دانش آموزان باشیم. 

باشگاه «نوجوان+» همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با برگزاری سلسله‌نشست‌های پرسش و پاسخ، از ۸ بهمن فعالیت خود را در ۴۰ دبیرستان شهر تهران آغاز کرده است.
نظر شما