جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۰۰۹۶۳
|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
با حضور بهمن کاظمی برگزار می‌شود
«آوازهای دوره اول ضبط صفحه‌های موسیقی ایرانی» با حضور بهمن کاظمی پژوهشگر و خواننده سه‌شنبه ۲۳ بهمن ساعت ۱۸ بررسی می شود.
بررسی «آوازهای دوره اول ضبط صفحه‌های موسیقی ایرانی» در فرهنگ‌سرای ارسباران / شنبه منتشر شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در سی امین نشست تخصصی «آیین آواز» بهمن کاظمی و جاوید عباسی‌فلاح خواننده، مدرس و پژوهشگر آواز به عنوان کارشناس‌ مجری به مبحث فنی و تئوریک در خصوص ضبط صفحه های موسیقی ایرانی می‌پردازند.

بهمن کاظمی با انتخاب و پخش قطعه‌های کوتاهی از حدود سی آوازِ به یادگارمانده از دورۀ اول ضبط صفحه‌های موسیقی در ایران، درباره ویژگی‌های هر کدام از این آوازها و خوانندگان‌شان سخن می‌گوید و قرار است آوازی را برای حاضران اجرا کند.

همچنین اجرای «دردواره‌های» قیصر امین‌پور با آواز مسعود اعرابی و همراهی علیرضا عرفانی نوازنده تمبک، فرشته یاراحمدی نوازنده کمانچه و عرفان حسام‌پور نوازنده بم‌تار  و نوازندگی تار ماهور صفری که سرپرستی گروه موسیقی را برعهده دارد بخش دیگر برنامه های این نشست است. «دردواره‌ها» ظرفیت آواز اصیل ایرانی را در اجرای اشعار نیمایی و غیر آواز غزل را محک  می‌زند.

نشست موسیقی «آیین آواز» بیش از دو سال است که توسط کانون موسیقی ارسباران شکل گرفته و هر ماه به ارائه مباحث فنی و تئوریک با موضوع آواز به همراه معرفی استعدادهای آوازی میزبان علاقه مندان واهالی موسیقی است.

فرهنگ‌سرای ارسباران در سید خندان، خیابان جلفا واقع شده است.
نظر شما