شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۰۰۹۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
مدیریت فرهنگی هنری مترو به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مسابقه آنلاین «من کیستم؟» را برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این مسابقه با هدف آشنایی با شخصیت های تاثیر گذار پیروزی انقلاب اسلامی در دهمین اجرای مسابقه اینرنتی «من کیستم؟» برگزار می‌شود.

در بخشی از متن این مسابقه آمده است : وی در سال ۱۳١٨ در بازارچه گمرک خیابان شوش تهران به دنیا آمد. پس از گذران دوره ابتدائی، به سبب مشکلات مالی خانواده، تحصیلش را رها کرد و در یک کارگاه نجاری مشغول شد. در همین زمان پس از کار روزانه تا ساعتی از شب به تحصیل دروس فقه و اصول در مسجد هرندی می‌پرداخت.

در جریان واقعه قیام ۱۵ خرداد از فعالان و از عاملان تظاهرات بود که همان شب با اهدای کتابی از سوی حضرت امام خمینی(ره) مورد تقدیر واقع شد. پس از این واقعه، وی دستگیر شده و تحت بازداشت از سوی ساواک قرار گرفت. پس از مدتی از زندان آزاد شد و به شاخه نظامی جمعیت هیئت‏‏های مؤتلفه اسلامی پیوست.

پس از پیوستن وی به شاخه نظامی جمعیت هیئت­های مؤتلفه اسلامی، این گروه تصمیم گرفت تا نخست وزیر وقت، حسنعلی منصور را ترور کند. وی وظیفه کندکردن اتومبیل حامل نخست وزیر را بر عهده گرفت و پس از آنکه محمد بخارایی، از اعضای هیئت‌های موتلفه اسلامی، گلوله‌ای به گلوی نخست وزیر شلیک کرد، او نیز گلوله دیگری زده و از مهلکه گریخت. در پی این اقدام، ساواک به جستجوی وی و دیگر عاملان پرداخت. اما نتوانست ایشان را بیابد؛ لذا وی را به‌طور غیابی در دادگاه محاکمه و به اعدام محکوم کرد.

مدتی پس از محاکمه غیابی، ساواک موفق شد او را ردیابی کند. اما از دست ساواک فرار کرده و به عراق رفت. در عراق، هر از چند گاهی به دیدار حضرت امام خمینی(ره) می‌رفت.

علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می توانند پاسخ های خود را تا ۳۱ شهریو از طریق پیامک به شماره 2000183736 و یا به کانال سروش این مرکز به آدرس sapp.ir/farhangsarametro ارسال کنند.
نظر شما