پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۰۱۰۰۲
|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
کتاب «پرواز؛ تاریخ کامل هوانوردی» به همت انتشارات هوانورد در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در فرهنگسرای فردوس رونمایی شد.
کتاب «پرواز؛ تاریخ کامل هوانوردی» در فرهنگ‌سرای فردوس رونمایی شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتاب نفیس «پرواز؛ تاریخ کامل هوانوردی» که توسط انتشارات هوانورد در سالگرد چهلمین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است، روز پنج شنبه ۱۸ بهمن ماه با حضور جمعی از مدیران ارشد، متخصصان و خلبانان کشور در فرهنگسرای فردوس رونمایی شد.
 
این کتاب نفیس که در ۴۵۸ صفحه و با کاغذ گلاسه و جلد گالینکور با تیراژ ۳۰۰۰ نسخه و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شده، توسط مهندس محمد رزازان، کارشناس و از چهره‌های شناخته شده ترویج هوانوردی، پژوهشگر تاریخ هوانوردی و از عکاسان بنام هوایی ایران ترجمه شده است.

مهندس سیدعلیرضا شوبیری، مدیر مسئول انتشارات هوانورد در مورد این کتاب گفت: کتاب پرواز بهترین مرجع حال حاضر در دنیا در قالب یک کتاب علمی ـ ترویجی است که تاریخ هوانوردی و هوافضا را در فضایی بسیار جذاب و خواندنی در برابر چشمان مخاطب قرار می‌دهد. نسخه انگلیسی کتاب دارای هفت فصل است اما در نسخه فارسی یک فصل نیز تحت عنوان تاریخ هوانوردی و هوافضا در ایران به آن اضافه شده است.

وی در ادامه افزود: حقیقتاً موجب خسران بود که کتاب در مورد تاریخ هوانوردی جهان با این حجم سرمایه‌گذاری چاپ می‌شد اما اشاره به تاریخ پرافتخار کشور عزیزمان در این حوزه مغفول می‌ماند؛ لذا با هماهنگی از مهندس رزازان که البته خودشان در این حوزه یک مولف به حساب می‌آیند خواستیم بخشی را نیز بعنوان تاریخ ایران به کتاب اضافه کنند که خدا را شکر به بهترین وجه ممکن این کار انجام شد.

شوبیری در مورد تهیه رایت کتاب از ناشر انگلیسی اضافه کرد: تهیه رایت اگرچه برای ما هزینه داشت اما هم کار تولید کتاب را آسان کرد و هم ارتباط خوبی بین ما و ناشر و مولف ایجاد کرد. با توجه به تخصصی بودن نشر هوانورد ما متوجه برخی ایرادات در کتاب اصلی شدیم که آن را به ناشر اروپایی منعکس کردیم که با استقبال مواجه شد. این کتاب برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ به مناسبت یکصد سالگی عصر پرواز منتشر شد و از آن به بعد در سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۷ ویراست‌های جدید آن به بازار عرضه شد. پیگیری ناشر ایرانی در مورد این کتاب در چاپ ویراست جدید موثر بود و البته احتمالاً در ویراست‌های بعدی اشکالاتی که ناشر ایرانی در مورد کتاب متذکر شده است در نسخه‌های جهانی اعمال خواهند شد.

مهندس محمد رزازان مترجم کتاب درباره این اثر گفت: کتاب روایت بسیار روان و جذابی را همراه با اشارات متعدد به رویدادهای تاریخی هوانوردی جلوی چشم مخاطب قرار می‌دهد. کتاب در عین روایتگریِ متنی، صدها تصویر و اینفوگرافی را ارائه کرده که باعث ایجاد یک بار قوی آموزشی در اثر شده است. در این کتاب می‌خوانید که هوانوردی چطور از یک ماجراجویی به جنگ، از جنگ به خدمات اجتماعی از خدمات اجتماعی به اقتصاد و از اقتصاد به سیاست کشیده می‌شود. در این کتاب می‌بینید که چطور هوانوردی، قرن بیستم را ساخت و خود در کشاکش تحولات بزرگ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی رشد کرد.


کتاب «پرواز؛ تاریخ کامل هوانوردی» پس از رونمایی، توسط شخصیت های حاضر در مراسم امضا و فروش رسمی آن  آغاز شد.

نظر شما