سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۰۱۰۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
همسر شهید مدافع حرم مهدی ثامنی در شب تولد و شهادت این شهید به تماشای نمایش «نامیرا» کاری از امیرحسین شفیعی نشست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همسر شهید مدافع حرم مهدی ثامنی در شب تولد و شهادت این شهید مدافع حرم به تماشای نمایش نامیرا اثر امیرحسین شفیعی نشست و درباره این نمایش گفت: نمایش «نامیرا» از نظر من اثر ارزشمندی است و بخش‌هایی از این اثر با توجه به آنچه به واسطه همسرم درک کرده‌ام، کاملاً به حقیقت نزدیک است.

وی بیان کرد: خوشحالم هنرمندانی وجود دارند که قدر شهدای مدافع حرم و انقلاب اسلامی را می‌دانند و با توجه به ارزش‌هایی که مطرح است، دست به تولید آثار نمایشی چون نامیرا می‌زنند.

این همسر شهید درباره تولید آثار هنری برای نسل جدید اظهار کرد: اولین بار است که شاهد اشتیاق مردم برای دیدن یک نمایش محیطی آن هم زیر باران تند زمستانی هستم و از اینکه قشر جوان و نسل جدید توانسته‌اند با نمایشی درباره شهدا ارتباط عمیق برقرار کنند، بسیار خوشحالم. معتقدم افراد نسل جدید می‌توانند از نمایش نامیرا بیشترین بهره را ببرند.

وی تاکید کرد: این اثر کاملاً توانست تحلیل سیاسی درستی نسبت به شرایطی که در منطقه به وجود آمد و عملکرد داعش، داشته باشد. نمایش نامیرا نگرش واقعی داعش و جنایت‌هایش را به جوانان معرفی کرد.

شهید مهدی ثامنی از شهدای مدافع حرم بود که در سال ۱۳۹۴ مقارن با سالروز تولدش به شهادت رسید. تا کنون پیکر این شهید به میهن بازنگشته است.

«نامیرا» تحلیل سیاسی درستی درباره شرایط منطقه و عملکرد داعش دارد

در اجرای نمایش نامیرا با وجود بارش باران، بیش از هزار مخاطب حضور داشتند و این اجرا به شهدای مدافع حرم تقدیم شد. شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی و مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین نادر برهانی مرند دبیر جشنواره تئاتر فجر در این اجرا حضور داشتند. 

«نامیرا» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین شفیعی نام نمایشی محیطی و حاصل کار گروه «کارگاه تئاتر ایران» است که با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۲۱ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱ در بوستان دانشجو اجرا می‌شود.

نظر شما