جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۴
کد خبر: ۱۰۱۰۳۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
آیین امضای تفاهم‌نامه بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مرکز طبع و نشر قرآن کریم روز سه‌شنبه ۲۳ بهمن ماه برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین امضای تفاهم‌نامه بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مرکز طبع و نشر قرآن کریم روز سه‌شنبه ۲۳ بهمن ماه با حضور سعید اوحدی رییس، محمود حمیدی مشاور رییس و مدیر کل حوزه ریاست و مهدی محمدی مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و علی‌اکبر توپچی رییس فرهنگ‌سرای قرآن، سید علی سرابی قائم‌مقام، مهدی بابایی مدیر دارالکتابه و مسعود ناصری مشاور قائم‌مقام مرکز طبع و نشر قرآن کریم در سازمان فرهنگی هنری برگزار شد. 

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری در این نشست عنوان کرد: امضای این تفاهم‌نامه کار ارزشمندی است و امیدوارم با همکاری فرهنگ‌سرای قرآن، تفاهم‌نامه اجرایی شود و همکاری‌های گسترده‌ای صورت گیرد. در حوزه قرآن کریم باید هر آنچه در توان داریم به کار بگیریم. 

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی هنری ظرفیت عظیمی دارد که اگر استفاده درستی از آن شود، ضریب نفوذ خیلی خوبی در شهر خواهد داشت. می‌توانیم نمایشگاه‌های تخصصی در عرصه کتابت قرآن برپا کنیم و فضاهای فرهنگی پرشمار و متنوعی برای این منظور داریم. مناسبت‌هایی مانند بعثت پیامبر اکرم (ص) بستر مناسبی برای کار در این حوزه است. کلاس‌های آموزش قرآن نیز در فرهنگ‌سراها برگزار می‌کنیم که از این ظرفیت می‌توان برای ترویج کتابت قرآن کریم بهره برد. 

در ادامه سید علی سرابی قائم‌مقام مرکز طبع و نشر قرآن کریم بیان کرد: سرمایه‌گذاری روی کتابت قرآن کریم از مهم‌ترین وظایف ماست و بعد از چندین سال تلاش، با دعوت از استادان صاحب‌نام خوشنویسی و برگزاری کارگاه‌های گوناگون، امروز به شرایط خیلی خوبی رسیده‌ایم. اما همچنان نیاز به کمک داریم و همکاری با سازمان فرهنگی هنری می‌تواند باعث رشد کیفی کتابت قرآن و متون اسلامی شود. 

وی افزود: در زمینه کتابت قرآن حمایت ویژه‌ای لازم است. تولیدات بسیار خوبی داشته‌ایم و حدود ۱۱۰ مصحف با شرح‌های گوناگون آماده کرده‌ایم که می‌توان آن را در مراکز فرهنگی هنری تهران به نمایش گذاشت. خوشنویسی و کتابت قرآن هنر بسیار جذابی است و از شهرهای گوناگون هنرمندانی در این عرصه داریم. 

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مرکز طبع و نشر قرآن کریم به امضای دو طرف رسید. 

امضای تفاهم‌نامه بین سازمان فرهنگی هنری و مرکز طبع و نشر قرآن کریم
نظر شما