پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۱۰۴۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
نماینده گالری‌دارها در شورای سیاست گذاری یازدهمین جشنواره تجسمی فجر گفت: باغ‌موزه قصر بهترین مکانی بود که برای برگزاری نمایشگاه چارسوی هنر انتخاب شد. هم از نظر فضا بسیار جذاب بود و هم همکاری بسیار خوبی برای اجرا با ما داشتند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه «چارسوی هنر» برای اولین بار و با حضور ۵۳ گالری از تهران و شهرستان در یازدهمین دوره جشنواره تجسمی فجر حضور داشت. لیلی گلستان نماینده گالری‌دارها در شورای سیاست‌گذاری با اشاره به اینکه این بخش توانسته رضایت گالری‌داران، مسئولان و مردم را به همراه داشته باشد، گفت: از ابتدا هدف این بود که هم یک گردهمایی برای گالری‌داران شکل بگیرد و هم بحث اقتصاد هنر مورد توجه قرار گیرد. مکان برپایی این نمایشگاه هم برایمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. زیرا دوست داشتیم در مکانی گرد هم بیاییم که عموم مردم به آنجا بیایند.

وی افزود: این اتفاق فرصت مغتنمی برای طبقه متوسط جامعه بود که هم با هنرهای تجسمی آشنا شوند و هم بتوانند خرید کنند. ما این بخش را با نمایش ۴۵۰ اثر از ۲۷۰ هنرمند آغاز کردیم.

لیلی گلستان در ادامه بیان کرد: الان که به پایان کار این بخش نزدیک می‌شویم، باید بگویم که به نظرم جای بسیار خوبی برای برگزاری این بخش انتخاب شد. هم فضای جذابی در اختیار گالری‌داران قرار گرفت و هم غرفه‌ها فوق‌العاده بودند و از نظر اجرا هم درجه یک برگزار شد. باغ‌موزه قصر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک بسیاری به ما کردند و هر چه خواستیم در اختیارمان گذاشتند.

این گالری‌دار باسابقه اضافه کرد: من ابتدا از نظر اینکه این بخش مورد استقبال قرار بگیرد کمی ناامید بودم و فکر نمی‌کردم به این میزان از آن استقبال شود. شب اول که جای سوزن انداختن نبود و فروش گالری‌ها و از جمله گالری گلستان بسیار خوب بود. ما در شب اول آثاری فروختیم که برای خود من از این جهت جذاب بود که هیچ کدام از خریداران را قبلا در گالری خودم ندیده بودم. از گالری‌های دیگر هم که سوال کردم راضی بودند. به نظرم این بخش توانست به موفقیت خوبی دست پیدا کند. 

گلستان بیان کرد: مردم عادی بسیاری از این بخش دیدن کردند و درباره کارها با کنجکاوی سوال می‌کردند و این نشان می‌داد که مخاطب حرفه‌ای هنرهای تجسمی نیستند. امیدوارم با تداوم مدیریت‌های هنری که امروز سر کار هستند این روند ادامه پیدا کند و سال آینده نیز بتوانیم این بخش را در جشنواره داشته باشیم.

وی در ادامه درباره این موضوع که آیا این تجربه می‌تواند پیش‌زمینه‌ای برای برگزاری آرت‌فر در کشورمان باشد نیز گفت: یکی از مزایای این بخش این بود که ما گالری‌دارها با هم آشنا شدیم. تا پیش از این هر کس به صورت پراکنده در نقاط مختلف شهر و کشور گالری داشت و فعالیت خود را انجام می‌داد. این موضوع مصادف شد با اینکه بعد از ۲۱ سال تلاش و پیگیری انجمن صنفی‌مان راه‌اندازی شد. تقارن این دو اتفاق خبرهای خوشی برای هنرهای تجسمی کشور است. فکر می‌کنم این تجربه که گالری‌داران در کنار هم باشند می‌تواند نشان بدهد آرت‌فر هم می‌توانیم برگزار کنیم.

مدیر گالری گلستان در پایان درباره اینکه برای سال بعد و بهبود کیفیت برگزاری این بخش چه راهکاری پیشنهاد می‌دهد نیز گفت: ما باید برای دوره‌های بعد کمی در انتخاب‌هایمان و کیفیت کارها سخت‌گیرتر باشیم. ضمن اینکه باید هنر نو را بیشتر در این نمایشگاه داشته باشیم چرا که در دنیای امروز هنرهای نو مانند پرفورمنس، ویدئو آرت و... بسیار مهم است.

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی تا پانزدهم اسفند ‌برپاست و بخش «چارسوی هنر» ۲۴ بهمن در باغ‌موزه قصر به کار خود پایان می‌دهد.
نظر شما