پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۰۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پس از تماشای نمایش «نامیرا» درباره این اثر گفت: این نمایش سناریوی خطرناکی که داعش در منطقه اجرا کرد را به درستی و زیبایی نشان داده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایش «نامیرا» روز سه‌شنبه ۲۳ بهمن ماه با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی زندوکیلی  سرپرست معاونت هنری، مهدی محمدی مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل و حسین عالم‌بخش سرپرست مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و کورش زارعی کارگردان و بازیگر تئاتر در بوستان دانشجو اجرا شد. 

اوحدی: «نامیرا» تصویر درستی از سناریوی خطرناک داعش است

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره این نمایش گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با فروپاشی داعش و پیروزی محور مقاومت در منطقه همراه شد. امیرحسین شفیعی به‌موقع‌ترین واکنش را با این نمایش نشان داد و استقبال کم‌نظیر مردم از این نمایش محیطی در این هوای سرد، دلیل روشنی بر موفقیت این اثر است. 

وی اضافه کرد: «نامیرا» سناریوی خطرناکی که داعش در منطقه اجرا کرد را به درستی و زیبایی نشان داده است. با دیدن این نمایش مخاطب به راحتی درمی‌یابد که افق برنامه‌های آنان «جمهوری اسلامی ایران» بود و چون می‌دانستند که هیچ رویکرد نظامی را در کشور ما نمی‌توانند در پیش بگیرند، با تلاش استکبار جهانی به سرکردگی صهیونیست‌ها و پول‌های حرام منطقه تلاش کردند تا از دروازه سوریه و عراق به ایران برسند و آن رویای خام خود که تاسیس به اصطلاح دولت اسلامی در عراق و سوریه بود را محقق کنند. اتفاقی که با جانفشانی سربازان این خاک، خاتمه یافت.

سعید اوحدی با تقدیر از تولیدکنندگان این اثر گفت: یکی از ماموریت‌های سازمان فرهنگی هنری حمایت از گروه‌های جوان است. امیرحسین شفیعی دو نمایش «دریادلان» و «نامیرا» را با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا کرده که هر دو نمایش هم با استقبال ویژه مخاطبان روبه‌رو شده است. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این آمادگی را دارد تا از گروه‌های جوانی که کارهایشان از ارزش‌ هنری بالایی برخوردار است و در راستای ترویج ارزش‌های انقلاب است حمایت کند. امیدوارم «نامیرا» مقدمه‌ای بر تولید این آثار ارزشمند باشد. 

«نامیرا» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین شفیعی نام نمایشی محیطی و حاصل کار گروه «کارگاه تئاتر ایران» است که با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تا پنجم اسفندماه از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱ در بوستان دانشجو اجرا می‌شود.

نظر شما