شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۰۱۰۵۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
در ویژه برنامه «فصل رویش» رییس سازمان فرهنگی هنری بیان کرد: این انقلاب از خون شهدای عزیزی که از ابتدای جنگ دادیم، ریشه گرفته است. اگر شهدای جنگ نبودند مطمئن باشید شاهد مقاومتی که امروز در یمن به وجود آمده، نبودیم و وحشت دشمن از همین بود که نمی‌خواست این انقلاب به چهلمین سالگرد خود برسد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «فصل رویش» با حضور سعید اوحدی رییس، سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸، مجتبی سالک مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران، محمدصادق دهنادی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸، سعید صدراییان مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲ و دبیر ویژه‌برنامه «فصل رویش» و جمعی از مدیران شهری منطقه ۱۸ با تجلیل از چهار چهره جوان و نخبه نسل سوم انقلاب در حوزه‌های مختلف، چهارشنبه ۲۴ بهمن در پردیس سینمایی تماشا برگزار شد.

در ابتدای مراسم محمدصادق دهنادی رییس فرهنگ‌سرای خاتم ضمن خوش‌آمدگویی، گفت: مفتخریم که فرهنگ‌سرای خاتم که از سال‌های گذشته سابقه بسیار طولانی در حوزه جوان و نوجوانان داشته، امروز از سوی سازمان فرهنگی هنری عهده‌دار شناسایی چهارتن از نخبه‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی در حوزه جوانان شده است. امروز میزبان دکتر طاهر روشندل اربطانی جوان‌ترین استاد تمام دانشگاه‌های ایران، حجت‌الاسلام سید محمدحسین طباطبایی نخستین نابغه قرآنی دوران انقلاب اسلامی، شطرنج باز انقلابی و با بصیرت آرین غلامی و جناب آقای شاهین ایزدیار جوان‌ترین و توانمندترین قهرمان پاراآسیایی جمهوری اسلامی با ۶ مدال طلا در حوزه شنا، هستیم.

وی افزود: امیدوارم مجموعه تلاش‌های ما بتواند مقدمه گام دومی که رهبر عزیزمان امروز خطاب به جوانان صادر کردند، باشد و همه به پیام رهبرمان لبیک بگوییم. حضرت آقا در پیام امروزشان فرمودند: جوانان عزیز، پرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را به آرمان ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی «ارواحنافداه» نزدیک کنید.

اوحدی: انقلاب اسلامی از خون شهدای جنگ ریشه گرفته است

در ادامه مراسم سعید اوحدی گفت: برای خود من هم سوال بود که چرا آنقدر از چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌گوییم؟ آیا صدا و سیمای ما دنبال تبلیغ است؟ آیا خودمان می‌خواهیم برای خودمان تبلیغ کنیم؟ ما که صاحبان این انقلاب هستیم. اما با نگاه به جبهه باطل دیدیم که آنها تجهیز سنگین‌تری کردند که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند و برای این موضوع خواب و خیال‌هایی هم دیده بودند. بیش از ۱۵ شبکه رادیو و تلویزیونی طی ۶ ماه گذشته تاسیس شد. تا کنون در مقابل هیچ دولتی، هیچ انقلابی، هیچ نهضتی و حرکتی بیش از ۳۶۰ کانال تلویزیونی فارسی¬زبان یا به زبان آن کشور تاسیس نشده است. واقعا چرا؟ مگر چه اتفاقی در دنیا افتاده است؟ مگر این انقلاب چه تاثیری در دنیا گذاشته است؟. ترامپ اعلام کرد که تمهیداتی را در آمریکا دیده‌ایم که ایران قطعا نمی‌تواند چهلمین سالگرد انقلاب خود را جشن بگیرد. اما چه اتفاقی دوشنبه با قدوم پاک شما مردم و دل‌های سرشار از عشق به آرمان‌های انقلاب و شهدا، رقم خورد. شما مردم چه عزتی را به وجود آوردید و چه حماسه‌ای را آفریدید.

وی افزود: استکبار از همین اتفاق وحشت داشت. آن بمباران تبلیغاتی و حجمه رسانه‌ای که استکبار و صهیونیسم با پول‌های حرام دولت خبیث عربستان به وجود آوردند و دو شبکه را عربستان قبل از چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راه¬اندازی کرد، تنها به خاطر یک هدف بود و آن هم اینکه شاید بتوانند مردم را دلسرد کنند. اما مردم زیر برف سنگین همدان، اردبیل و ارومیه با همه وجود آمدند تا یک بار دیگر به دنیا اعلام کنند ما ایستاده‌ایم تا از استقلال، آزادی و آرمان‌های شهیدانمان تا آخرین لحظه دفاع کنیم.

اوحدی در ادامه بیان کرد: این انقلاب از خون شهدای عزیزی که از ابتدای جنگ دادیم، ریشه گرفته است. اگر شهدای جنگ نبودند مطمئن باشید شاهد مقاومتی که امروز در یمن به وجود آمده، نبودیم و وحشت دشمن از همین بود که نمی‌خواست این انقلاب به چهلمین سالگرد خود برسد. چون چهلمین سالگرد با فروپاشی و شکست داعش در منطقه تقارن پیدا کرده است. 
رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان از مخاطبان دعوت کرد تا به تماشای نمایش«نامیرا» که به صورت میدانی در پارک دانشجو و با موضوع داعش اجرا می‌شود، بروند.

اجرای گروه «سفیر عشق» و خوانندگی محسن توسلی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در پایان برنامه از چهار چهره جوان و نخبه نسل سوم انقلاب؛ حجت‌الاسلام سید محمدحسین طباطبایی، طاهر روشندل اربطانی، شاهین ایزدیار و آرین غلامی تجلیل شد.

مطالب مرتبط
نظر شما