پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۰۱۰۶۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
سید محمدحسین طباطبایی در حاشیه برنامه «فصل رویش» گفت: مطمئنا الگوهای تربيتی غربی در دل خانواده‌های ما به راه كج ختم خواهد شد. ما بايد از همين راه‌ها و تبليغات و امكانات بر عليه خود آنها استفاده كرده و در مقابل‌شان بايستيم و بی‌شک تحقق اين امر نيازمند تفكر، تعامل و وحدت نظر است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید محمدحسین طباطبایی در حاشیه برنامه «فصل رویش» گفت: ما ايرانيان غنی‌ترين فرهنگ را داريم. قرآن كريم، روايات معصومين و سيره اهل‌ بيت در تمام جزئيات و فرع‌ها سفارشات بسياری به ما دارد. خيلی‌ها شايد از اين امر غافل باشند اما خوب می‌دانيم كه دين ما مملو از سفارش‌های اخلاقی، اعتقادی و تربيتی است.

وی افزود: در رابطه با اين مسائل تاكنون كارهای ارزنده‌ای صورت گرفته است و مسئولان مربوطه از ابعاد مختلف فرهنگی، پژوهشی و پرورشی از اين امر حمايت‌های خوبی كرده‌اند. ما بايد از پتانسيل جوانان و ظرفيت‌های آنها چه در فضای حقيقی و چه در فضای مجازی بيشترين بهره برداری را كنيم. متاسفانه عامه مردم به اين مسائل آگاه و آشنا نيستند و با توجه به گرای غلطی كه دشمنان نظام و انقلاب می‌دهند، باید برنامه‌های آموزشی و پرورشی خوبی از سوی مسئولان ذی‌‌ربط صورت بگيرد.

طباطبایی با بیان اینکه امروز دشمنان ما به غلط مسائلی را دنبال می‌كنند تا به اهداف شوم خود برسند، گفت: مطمئنا الگوهای تربيتی غربی در دل خانواده‌های ما به راه كج ختم خواهد شد. ما بايد از همين راه‌ها و تبليغات و امكانات بر عليه خود آنها استفاده كرده و در مقابل‌شان بايستيم و بی‌شک تحقق اين امر نيازمند تفكر، تعامل و وحدت نظر است.

وی تاکید کرد: پیرو فرمایشات رهبری با توجه به ضرورت آشنایی جوانان با سبک زندگی ایرانی- اسلامی و در فضایی که شبکه‌های اجتماعی فرهنگ نامانوسی را در میان نسل جوان ترویج می‌کنند، طبيعتا نقش و وظيفه افرادی همچون بنده در این عرصه اين است كه از اعتبار و توانايی كه خداوند متعال به ما عطا فرموده است نهايت استفاده را كنيم تا در حوزه بحث‌های دينی، فرهنگی، تربيتی و... چيزی از مردم به ويژه جوانان دريغ نكنيم.

سید محمدحسین طباطبایی افزود: ما بايد در شهرها و استان‌های مختلف مراكزی را برای يادگيری قرآن داشته باشيم. اميدوارم همانطور كه در خارج از كشور نيز فعاليت‌های تاثیرگذاری داشته‌ايم، در شهرستان‌ها و استان‌های كشور خودمان نيز بيشترين خدمت قرآنی را به مردم و به ویژه جوانان كنيم و همچنین شیوه‌های قرآنی ترویج فرهنگ ایرانی- اسلامی را به ديگر كشورها نيز صادر كنيم. در اين ميان نمی‌توان نقش بسيار مهم و اساسی آموزش و پروش را ناديده گرفت. توصيه من اين است كه حتما مسئولان ما اهتمام بيشتری به آموزش و پرورش به ویژه شیوه‌های آموزش قرآنی به كودكان، جوانان و نوجوانان و حتی خانواده‌های آنها داشته باشند.

سیدمحمدحسین طباطبایی فرزند سید محمدمهدی طباطبایی در سال ۱۳۶۹ در شهرستان قم به دنیا آمد و در سن دو و نیم سالگی، حفظ کردن قرآن را شروع کرد. او توانست در سن ۵ سالگی کل قرآن را حفظ کند. وی علاوه بر حفظ کل قرآن توانسته بود احادیث اصول کافی و همچنین کتاب گلستان سعدی و اشعار محتشم کاشانی را به حافظه بسپارد. او در همان سنین موفق به کسب درجه دکترای افتخاری از دانشگاه حجاز انگلستان شد و چند برنامه تلویزیونی نیز با اجرای او پخش شد. پدر او سید محمدمهدی طباطبایی نیز از قاریان مشهور قرآن در کشور است.

دریافت دیپلم افتخار از کشور بوسنی و هرزگوین که بالاترین مدرک و درجه علمی در بوسنی برای عالمان دینی است (۱۳۷۶)، لیسانس افتخاری دانشگاه تبریز و دکترا از دانشگاه (حجاز) کاونتری انگلستان از جمله مدارک افتخاری وی است.



نظر شما