جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۱
کد خبر: ۱۰۱۰۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
در ویژه‌برنامه فصل رویش فرهنگ‌سرای انقلاب عنوان شد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شنبه ۲۷ بهمن ماه در ویژه‌برنامه فصل رویش در فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی عنوان کرد: جشن چهلمین سالگرد انقلاب را در شرایطی برگزار کردیم که در قله شکوه و عزت هستیم و بیانیه مقام معظم رهبری نیز این را به خوبی منعکس کرده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ویژه‌برنامه «فصل رویش» با تجلیل از چهره‌های سینمایی و تلویزیونی روز شنبه ۲۷ بهمن ماه با حضور سعید اوحدی رییس، سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی و سید علیرضا زند وکیلی سرپرست معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی سالم مدیر شبکه امید، جلال غفاری مدیر شبکه افق و جمعی از چهره‌های فرهنگی و هنری در فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی برگزار شد. 

در این برنامه رضا برجی عکاس و مستندساز، سید محمود رضوی تهیه‌کننده سینما، حسن شمشادی خبرنگار و فعال رسانه‌ای، جلیل سامان نویسنده و کارگردان، محسن مقصودی تهیه‌کننده و مجری سیما و هادی محمدیان کارگردان انیمیشن تقدیر شدند. 

سعید صدرائیان مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲ و دبیر ویژه‌برنامه فصل رویش نخستین سخنران مراسم بود که با خیر مقدم به حاضران گفت: ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی شروع بالندگی آن است و به همین مناسبت در برنامه فصل رویش به چهره‌های فرهنگی‌ای توجه کرده‌ایم که رویش‌های این ۴۰ سال هستند. این افراد در حوزه‌های گوناگون درخشیده‌اند و امروز از رویش‌های سینما، تلویزیون، انیمیشن و رسانه تجلیل خواهیم کرد. در این ۴۰ سال پیشرفت چشمگیری در عرصه سینما داشته‌ایم و شاهد فیلم‌های بسیار خوبی بوده‌ایم که با پیش از انقلاب قابل مقایسه  نیست. امیدوارم در برنامه فصل رویش میزبان چهره‌های موثری در گسترش فرهنگ انقلابی باشیم. 

بعد از ارائه گزارشی توسط سعید صدرائیان، سید محمود رضوی تهیه‌کننده «رد خون»، «ماجرای نیمروز» و «لاتاری» بعد از کلیپ معرفی‌اش در پشت تریبون حاضر شد و گفت: اگر انقلاب نبود و اگر حضرت امام(ره) و نائب بر حقشان نبودند، از چند کیلومتری سینما هم نمی‌گذشتیم. وقتی برای انقلاب کاری می‌سازیم و وارد سینمای انقلاب می‌شویم این کم‌لطفی‌ها را نمی‌بینیم. نوار ادامه‌دار این دیده نشدن‌ها رنجم نمی‌دهد چون دوست دارم برای انقلاب و انقلابی‌گری، کار فرهنگی و هنری خلق کنم و به این حضور و خدمتگزاری افتخار می‌کنم. 

جلال غفاری مدیر شبکه افق سخنران بعدی بود که با بیان اینکه انقلاب اسلامی فصل رویش جهادگرانی در حوزه‌های گوناگون از جمله رسانه است، عنوان کرد: با توجه به بیانیه‌ای که اخیراً مقام معظم رهبری صادر کردند، می‌توان به دو بخش کلیدی اشاره کرد. بخش اول مرور این ۴۰ سال و سختی‌ها و دستاوردهای آن و بخش دوم توصیه‌ها و راهبردهای آینده و سخنی با جوانان است. مقام معظم رهبری در حال حاضر  فرماندهی جنگ رسانه‌ای را بر عهده دارند و به ویژه در سخنرانی‌های اخیرشان این مسئله به وضوح مشخص است. به بیان ایشان، دستگاه‌های عظیم رسانه‌ای قصد دارند تصویری معیوب از ۴۰ سال انقلاب اسلامی نمایش دهند و بر مشکلات و سختی‌ها تمرکز کرده‌اند. آرزوی آنها این بود که انقلاب به ۴۰ سالگی نرسد، اما حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خلاف  این را نشان داد و مشخص شد مردم پای انقلاب ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند آرمان ما تمدن سازی و ایجاد زمینه ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است. برای این کار باید گذشته را خوب بشناسیم و نسبت به تحریف و دروغ سازی درباره رژیم‌های گذشته هشیار باشیم. ایشان تاکید دارند بیشتر بار  این حرکت بر دوش جوانان است. امیدوارم بتوانیم در این عرصه نقش خود را به درستی ایفا کنیم و برنامه فصل رویش نیز این هدف را دنبال می‌کند و از برگزارکنندگان آن تشکر می‌کنم. 

اوحدی: جشن چهلمین سالگرد انقلاب را در قله شکوه و عزت برگزار کردیم

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز با خیر مقدم به حاضران گفت: سازمان فرهنگی هنری امسال برنامه‌های ویژه‌ای در ۶۰ عنوان و دو هزار اجرا به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کرده است. این برنامه‌ها تنوع بالایی دارد و نمایش محیطی نامیرا یکی از آنهاست که تئاتر زیبا و تاثیرگذاری است و جنایات گروهک تکفیری داعش را به بهترین شکل به نمایش می‌گذارد. مردم مظلوم سوریه و عراق قربانی جنایات این گروه شدند و امروز نیز مردم یمن به خاک و خون کشیده شده‌اند و با سخت‌ترین شرایط مشغول مبارزه در راه اعتقادات خود هستند. برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت دهه فجر به دلیل استقبال شهروندان تا پنجم اسفند ماه ادامه دارد و از همه شما دعوت می‌کنم در این برنامه‌ها شرکت کنید. 

اوحدی: جشن چهلمین سالگرد انقلاب را در قله شکوه و عزت برگزار کردیم

وی افزود: جشن چهلمین سالگرد انقلاب را در شرایطی برگزار کردیم که در قله شکوه و عزت هستیم و بیانیه مقام معظم رهبری نیز این را به خوبی منعکس کرده است. این بیانیه خطاب به جوانان است و البته به ما مسئولان هم عتاب دارد. چه اتفاقی در جامعه ما افتاده که ایشان چنین بیانیه‌ای صادر کرده‌اند؟ امسال یک تقابل جدی بین جبهه حق و باطل را شاهد بودیم. یک تجهیز رسانه‌ای سنگین توسط استکبار و برخی کشورهای عربی ایجاد شد تا با جمهوری اسلامی مقابله کنند. چه شکستی در این ۴۰ سال خورده‌اند که حاضرند این حجم سرمایه‌گذاری کنند تا در مقابل جریان انقلاب بایستند؟

رییس سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: تقابل امسال ایران با مستکبران اتفاقی نبود و برای چهلمین سالگرد برنامه‌ریزی داشتند. سران آمریکا گفته بودند ایران چهلمین سالگرد انقلاب را نمی‌بیند، اما دیدید که چه شکوهی در راهپیمایی ۲۲ بهمن رقم خورد. همزمان با اجلاس ورشو و جنایت تروریستی زاهدان، این حماسه رقم خورد و این همزمانی به هیچ وجه اتفاقی نیست. 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند راهپیمایی ۲۲ بهمن محل تسویه حساب‌های سیاسی نیست و یک جشن ملی است. خوشبختانه این اتفاق هم افتاد و با وجود همه مشکلات و سختی‌ها، مردم یک بار دیگر ثابت کردند که پای نظام و انقلابشان ایستاده‌اند. بدترین تحریم‌ها به مردم ایران تحمیل شد و همچنان ادامه دارد، ولی مردم از این موانع عبور خواهند کرد. امروز دشمن می‌داند که نمی‌تواند چشم طمع به خاک ایران داشته باشد و به همین دلیل به جنگ اقتصادی و فرهنگی روی آورده است. امیدوارم با درایت مقام معظم رهبری و همت مسئولان به تمدن سازی در سراسر جهان که خواسته رهبر انقلاب است، ادامه دهیم. 

اوحدی: جشن چهلمین سالگرد انقلاب را در قله شکوه و عزت برگزار کردیم

در بخش پایانی این مراسم از ۶ چهره فعال در حوزه سینما، تلویزیون، انیمیشن و رسانه تجلیل شد. اجرای گروه سرود دانش‌آموزی و اجرای موسیقی توسط حسین حقیقی بخش‌های دیگر مراسم بود. 
نظر شما