جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۵۳
کد خبر: ۱۰۱۱۲۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
نامیرا نقطه عطف انجام نمایش‌های محیطی با مضمون خاص برای عموم مردم است، نمایشی حرفه‌ای که باعث الگوبرداری جامعه می‌شود.
«نامیرا» نقطه عطف نمایش‌های محیطی مردمی استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حسین عالم‌بخش یک ماه و نیم پیش به عنوان سرپرست مدیریت هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و پردیس تئاتر تهران انتخاب شد.

وی نویسنده و کارگردان تئاتر است و عضو شورای سیاست گذاری و دبیر سه دوره جشنواره سراسری نقالی و پرده خوانی غدیر بوده است. عالم بخش چندی پیش نمایش‌های خاتون را در تئاتر شهر و دهکده هاپوخان را در تماشاخانه سرو به صحنه برد.

عالم‌بخش درباره نمایش محیطی نامیرا گفت: امیرحسین شفیعی در این سال‌ها نشان داده که مبتنی بر اصول و فن اصلی نمایش محیطی، فرم و حرکت کارهایی با تعهد انجام می‌دهد وی می‌تواند همه این صحنه‌های در ذهنش را در بین عموم مردم خلق کند. جالب اینجا است که مخاطبان با اشتیاق کار را تماشا و پیام نمایش را دریافت می‌کنند حتی در جاهایی که متن نیاز به درک بالا دارد نیز مخاطب آن را درک می‌کند. 

وی افزود: نامیرا نقطه عطف انجام نمایش‌های محیطی با مضمون خاص برای عموم مردم است، نمایشی حرفه‌ای که باعث الگوبرداری جامعه می‌شود.

این کارگردان اضافه کرد: بسیاری از نمایش‌های محیطی را شاهد هستیم که اغلب هم مناسبتی است و مفاهیم لازم را به مردم نمی‌رساند چرا که بخشی از کار سطحی است اما کار نامیرا نمایشی محیطی است که مخاطب را به فکر وادار می‌کند و سپس به نتیجه گیری صحیح از مفهوم نمایش می‌رساند. خیلی دوست داشتم امکانات بهتر و زمان بیشتری برای تمرین و اجرا در اختیار گروه نامیرا بود و مجموعه‌های دیگر نیز علاوه بر شهرداری و مرکز هنرهای نمایشی به کمک آن می‌آمد. شاید یکی دو مجموعه دیگر که بخش زیاد نمایش‌های محیطی کشور را برعهده دارد نیز نیاز بود تا پای کار باشند تا ما حادثه عظیم‌تری را روی صحنه شاهد باشیم. این طرح چند سال است که در فکر امیرحسین شفیعی بود چون طی همکاری‌هایی که با او داشتم این موضوع را یادم می‌آید یک زمانی هم قرار بود در جای دیگری اجرا بشود که البته امکانش فراهم نشد. 

منبع: فارس
نظر شما