چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۰۱۱۲۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
نمایشگاه مد و پوشش ایرانی اسلامی زنان با همکاری معاونت امور اجتماعی شهرداری منطقه ۱۱ و فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در این مرکز گشایش می‌یابد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این نمایشگاه که آئین افتتاح آن چهارشنبه یکم اسفند ساعت ۱۵ برگزار می‌شود، در بخش‌های مختلف سیر تاریخی لباس اقوام ایرانی، زیورآلات زنان، صنایع دستی اقوام کشور، آثار هنرجویان دوره‌های تریکوبافی، چهل‌تکه‌دوزی، پته‌دوزی، عروسک‌سازی به نمایش در می‌آید. 

محمدجواد رشیدی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه تخصصی اقوام ایرانی با رویکرد بسترسازی، به‌کارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مؤلفه های هویت اسلامی ایرانی در عرصه مد، لباس و سبک زندگی، مد و صنعت لباس، تجلیل از فعالان مد و لباس در عرصه‌های تولید و عرضه پوشاک داخلی، ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار عرصه طراحی و مد و لباس کشور و... با مشارکت انجمن «پیوند فرهنگ اقوام پارس» آغاز به کار می‌کند.
 
رشیدی با اشاره به بخش‌های مختلف این نمایشگاه اعم از سیر تاریخی پوشش لباس بانوان اقوام ایرانی، سیر تاریخی زیورآلات زنان، صنایع دستی مرتبط با پوشش بانوان، لباس‌های سنتی در حوزه زنان و... افزود: برگزاری نشست‌ها و کارگاه آموزشی هنری با عناوین معرفی نمادها، علائم و نشانه‌های بیگانه و معارض فرهنگ اسلامی ایرانی، سبک‌های طراحی جواهر، نقوش ایرانی و اسلامی در زیورآلات، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی با تاکید بر لباس و هویت ملی، رویکرد روانشناسی مد و لباس، مبانی دینی و فقهی در پوشش اسلامی ایرانی و... همراه با اجرای مسابقه زنده طراحی اعم از طراحی لباس و طراحی جواهرآلات و زیورآلات مربوط به لباس از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

رشیدی در ادامه عنوان کرد: در این نمایشگاه علاوه برنمایش آثار هنرمندان استان‌های فارس، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان، مازندران، لرستان، بوشهر، قزوین، کرمانشاه، گلستان و... آثار هنری برگزیدگان فراخوان‌های مد و لباس و آثار هنرمندان و شهروندان کارگاه‌های خلاقیت‌های هنری نیز در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد.

آیین افتتاح نمایشگاه مد و پوشش اسلامی روز چهارشنبه یکم اسفند ساعت ۱۵ در فرهنگ‌سرای انقلاب سلامی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند روزهای دوم تا ششم اسفند ساعت ۱۰ تا ۱۸ به نشانی بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی، فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی مراجعه کنند.

نمایشگاه مد و پوشش اسلامی ایرانی زنان ششم اسفندماه با اجرای مراسم اختتامیه و معرفی برترین‌های حوزه مد و پوشش به کار خود پایان می‌دهد.

نظر شما