پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۲
کد خبر: ۱۰۱۱۲۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۰ ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» را با تجلیل از خانواده شهید محمد رضایی برگزار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۰ ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» را با تجلیل از خانواده شهید محمد رضایی برگزار کرد. 

مادر شهید محمد رضایی در این دیدار به نقل خاطراتی از فرزندش پرداخت و گفت: پدرم مکتب‌خانه داشت و آدم بزرگی بود. بعد از به دنیا آمدن محمد چند باری به من گفته بود که پسرت انسان بزرگی می‌شود، رفتارش به آدم‌بزرگ‌ها می‌خورد. هر ۶ فرزندم جزو شاگرد اول‌های مدرسه بودند. بازیگوش بودند اما کسی را اذیت نمی‌کردند. هر وقت به مدرسه سر می‌زدم معلم‌ها از بچه‌ها راضی بودند. فامیل گاهی شوخی می‌کردند و می‌گفتند خوش به حالت که اصلاً امتحان بچه‌ها برایت مهم نیست. من می‌دانستم بچه‌ها خودشان درس می‌خوانند و امتحانات را به خوبی می‌گذرانند. 

وی درباره آخرین دیدار با فرزند شهیدش گفت: صبح بیدار شد. موهایش را شانه کرد و لباس‌هایش را پوشید. نگران بودم که نکند تصمیم دارد به جهبه برود. وقتی آمده بود مرخصی به او گفته بودم هر وقت می‌خواهی به جبهه برگردی به من بگو. پرسیدم ناهار در خانه هستی؟ می‌خواهم قرمه سبزی درست کنم. جوابی نداد. وقت رفتن یک بار برگشت و خانه را نگاه کرد. اگر می‌دانستم بار آخری است که می‌رود، او را در آغوش می‌گرفتم. 

مادر شهید محمد رضایی درباره پیدا شدن پیکر شهید عنوان کرد: زمانی که پیکر محمد برگشت، پدرش خدا را شکر می‌کرد و می‌گفت خیالم راحت شد. هر وقت نصف شب کسی در می‌زد می‌گفتم محمد آمده. یک شب مادر شوهرم که به او بی‌بی می‌گفتیم از من پرسید محمد را خیلی دوست داری؟ گفتم بچه‌ها با هم فرقی ندارند، ولی عباس در ارتش است و باز خیالم راحت‌تر است که بی حساب و کتاب به خط نمی‌رود، اما برای محمد نگرانم که بی‌خبر از خانه می‌رود و نمی‌دانم کجا می‌ماند.

در ادامه برادر شهید رضایی درباره یکسان‌سازی قبور شهدا در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) و ناراحتی خانواده‌های شهدا گفت: زمانی که مزار برادر شهیدم در گلزار شهدا یکسان‌سازی شد، چیزی به ما نگفتند. تنها دلخوشی مادر شهید این است که فرزندان زنده‌اش را ببیند و به مزار فرزند شهیدش سر بزند و با او خلوت کند، اما همین را هم از ما گرفتند و سنگ مزاری که خانواده شهید انتخاب کرده بود را برداشتند. تابلوها را برداشتند و مزار شهید را خراب کردند و یک معذرت‌خواهی هم نکردند، در صورتی که باید اجازه کتبی می‌گرفتند. وضعیت آن قدر بد بود که منجر به واکنش مقام معظم رهبری شد.

در پایان این دیدار که همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا برگزار شد، محمدرضا جمالی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ با اهدای لوح سپاس و نشان برنامه «ستارگان پرفروغ» از مادر شهید محمد رضایی تجلیل کرد.

گرامی داشت یاد و خاطره شهدای منطقه ۱۰ به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده شهدا بر اساس فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر «تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا» از اهداف برنامه ستارگان پرفروغ است که هر هفته سه‌شنبه‌ها به همت خانه موزه شهیدان اقبالی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی: بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی، بعد از چهارراه قلیچ‌خانی، خانه‌موزه شهیدان اقبالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن: ۶۶۶۹۱۵۴۶ تماس بگیرند.

نظر شما