پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۱۲۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری سه‌شنبه هفتم اسفند ماه در قالب برنامه «ستارگان پرفروغ» به دیدار مادر شهید منصور بابانژاد در منطقه ۱۰ رفت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر در برنامه هفتگی «ستارگان پرفروغ» سه‌شنبه هفتم اسفند ماه به دیدار مادر شهید منصور بابانژاد در منطقه ۱۰ رفت. 

مادر شهید منصور بابانژاد به بیان خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت و گفت: خدا را شکر می‌کنم که هم منصور و هم دیگر فرزندانم آدم‌های خوب و موفقی شدند. منصور از همان نوجوانی‌اش عرق مذهبی داشت، همیشه در فعالیت‌های بسیج و کمک‌رسانی به مردم بود، یک زمانی نفت نبود و منصور برای مردم نفت می‌برد. اخلاقش اینطور بود که به همه کمک می‌کرد. 

وی درباره آخرین باری که منصور به جبهه رفت، توضیح داد: من از قم برگشته بودم و منصور هم تازه از مرخصی آمده بود. گفت برای کاری آمده و خیلی زود باید به جبهه برگردد و بعد از چند روز دوباره برمی‌گردد که به خواستگاری برویم. گویا با یکی از دوستانش دو خواهر دوقلو را دیده بودند و می‌خواست برایش خواستگاری کنیم. همان دفعه منصور رفت و دیگر بازنگشت. می‌دانستم شهید می‌شود، چون عاشق شهادت بود. همیشه می‌گفت از خدا می‌خواهم شهید شوم و از من می‌خواست از او راضی باشم. 

مادر شهید ادامه داد: درباره شهادت منصور می‌گویم که بالاخره قسمت هرکس را خدا نوشته و شهادت قسمت او بود، بعد فکر می‌کنم اگر این بچه‌ها نبودند وضعیت امروز ما هم معلوم نبود، چه می‌شد اگر این جوان‌ها جان خود را فدا نمی‌کردند و ما را نجات نمی‌دادند؟ فرزند من تنها شهید کشور نیست، هزاران هزار جوان در سینه خاک خوابیده‌اند. از طرفی خدا را شکر می‌کنم که فرزندم به راه درست رفت.

در پایان این دیدار که همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر برگزار شد، محمدرضا جمالی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ با اهدای لوح سپاس و نشان برنامه «ستارگان پرفروغ» از مادر شهید منصور بابانژاد تجلیل کرد.

گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام منطقه ۱۰ به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده شهدا بر اساس فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا از اهداف برنامه ستارگان پرفروغ است که هر هفته سه‌شنبه‌ها به همت خانه‌موزه شهیدان اقبالی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی: بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی، بعد از چهارراه قلیچ‌خانی، خانه‌موزه شهیدان اقبالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن: ۶۶۶۹۱۵۴۶ تماس بگیرند.
نظر شما