چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۰۱۲۳۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
کتاب «حلوای عروسی» نوشته فاطمه دانشور جلیل در نشست «اهل قلم» فرهنگ‌سرای رضوان معرفی و بررسی می‌شود.
معرفی و بررسی «حلوای عروسی» در فرهنگ‌سرای رضوانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای رضوان و سازمان بهشت زهرا(ع) با همکاری بنیاد فرهنگی روایت فتح برنامه اهل قلم را با معرفی کتاب حلوای عروسی با حضور فاطمه دانشور جلیل نویسنده کتاب و تجلیل از مادر شهید محمدرضا مرادی در فرهنگ‌سرای رضوان برگزار می‌کند.

محمدرضا مرادی از نسل اول بچه‌های انقلاب است که آن سال‌ها برای حفظ کشور و انقلاب هر کاری انجام می‌دادند. ایشان متولد سال ۳۹ بود و سال ۵۹ در ۲۰ سالگی شهید می‌شود. به سن و سالش که نگاه می‌کنیم، خیلی جوان است، اما کار‌هایی که او و هم‌نسلی‌هایش انجام می‌دادند فقط از یک مرد جاافتاده برمی‌آید. شهید مرادی پیش از شروع جنگ ماه‌ها در کردستان جنگیده بود. دوران انقلاب هم همراه دوست و بچه‌محلی‌اش عباس داورزنی با هم از هنگ نوجوانان ارتش فرار می‌کنند. بعد از پیروزی انقلاب اول کمیته‌ای می‌شوند و سپس به عضویت سپاه درمی‌آیند. به کردستان می‌روند و با شروع جنگ در سرپل ذهاب و گیلان‌غرب می‌جنگند. محمدرضا مرادی و عباس داورزنی همه جا با هم بودند و کنار یکدیگر نیز در غروب ۲۴ دی ماه ۱۳۵۹ به شهادت می‌رسند.

شهيد مرادی كمی قبل از جنگ، نامزد می‌كند و چند ماه بعد از آغاز جنگ به شهادت می‌رسد. او در آخرين نامه‌ای كه به خانواده نوشته بود، از مادر می‌خواهد مقدمات مراسم عروسی‌اش را مهيا كند. مادر هم وسايل پخت شام عروسی را تهيه می‌كند و حتی با يكی از همسايه‌ها صحبت می‌كند تا خانه‌اش را برای برگزاری جشن ازدواج در اختيار آن‌ها بگذارند. در همين حين خبر شهادت محمدرضا را می‌شنود. ناخواسته همه وسايلی كه برای مراسم ازدواج پسرش تهيه كرده بود، صرف مراسم شهادت محمدرضا می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند روز سه‌شنبه ۱۴ اسفند، ساعت ۱۰ به بهشت زهرا(س)، جنب مزار آیت‎الله طالقانی مراجعه کنند.
نظر شما