شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۲۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
تعدادی از فعالان ضد جنگ آمریکایی روز سه‌شنبه ۱۴ اسفند ماه ضمن بازدید از باغ‌موزه قصر، با رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تعدادی از مدیران و معاونان این سازمان دیدار و تبادل نظر کردند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تعدادی از فعالان ضدآمریکایی روز سه‌شنبه ۱۴ اسفند ماه با حضور در باغ‌موزه قصر، ضمن بازدید از این باغ‌موزه و بخش‌های گوناگون آن، با سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تعدادی از مدیران و معاونان این سازمان دیدار و تبادل نظر کردند. 

Amber Gilewski، Janice Old، David Hartsough، Kenneth McDonald، Sophia Fuller، Patricia Wieland، William Collins، Eric Stoner، Barbara Briggs Leston، Marry Ann Wright، Nina Allen و Susan Benjamin چهره‌های ضدآمریکایی حاضر در این بازدید بودند که با شعار «صلح با ایران» از آمریکا به ایران آمده‌اند. 

گروه ضدآمریکایی با شعار «صلح با ایران» از باغ‌موزه قصر بازدید کردند

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری سخنران این مراسم بود که پس از خوشامدگویی به میهمانان خارجی عنوان کرد: باغ‌موزه قصر یک مکان تاریخی است که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد. در ابتدا این مکان برای استفاده به عنوان کاخ سلطنتی ساخته شد، اما در زمان پهلوی تغییر کاربری داده شد و به عنوان زندان مورد استفاده قرار گرفت و مردان و زنان بزرگی در این زندان به سر بردند. از سال ۹۱ این زندان به باغ‌موزه قصر تبدیل شد تا مکانی برای یادآوری تاریخ معاصر ایران باشد و شهروندان و گردشگران از آن دیدن کنند.

وی سپس به بیان تاریخچه‌ای از دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: امروز نیز مستکبران از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و گروهک‌های تکفیری مانند داعش در سال‌های اخیر به قتل عام مردم بی‌گناه سوریه و عراق پرداختند. خشونت چنین گروهک‌هایی در تاریخ بشر بی‌سابقه است. در حالی که ما باور داریم انسان‌ها باید با صلح در کنار هم زندگی کنند و کرامت انسانی آنها از هر دین و نژادی حفظ شود. دولت آمریکا ایران را متهم به تلاش برای دست یافتن به سلاح هسته‌ای می‌کند، در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران را تأیید کرده و در قوانین مذهبی ما نیز ساخت سلاح هسته‌ای حرام اعلام شده است. 

گروه ضدآمریکایی با شعار «صلح با ایران» از باغ‌موزه قصر بازدید کردند

رییس سازمان فرهنگی هنری اضافه کرد: مردم ایران کشور خود را دوست دارند و از صلح در جهان حمایت می‌کنند. امیدواریم صلح در جهان حاکم باشد و همه مردم دنیا در آرامش زندگی کنند. متاسفانه برخی دولت‌های منطقه مانند عربستان سعودی اجازه نمی‌دهند این اتفاق بیفتد و پول زیادی برای رسیدن به مقاصد شومشان خرج می‌کنند. به عنوان مثال کشور یمن را ببینید که مردم آن در چه شرایط مظلومانه‌ای قرار گرفته‌اند. 

اوحدی در پایان از این گروه ضدآمریکایی به خاطر انجام فعالیت‌های بشردوستانه تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که زمینه همکاری‌های گسترده در زمینه ترویج صلح در جهان فراهم شود.

نظر شما