پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۹
کد خبر: ۱۰۱۲۸۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
با مشارکت فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات و خانه نوآوری؛
آیین رونمایی از استارتاپ‌های محتوایی خلاق و فرهنگی و تجلیل از فعالان حوزه محتوا در راستای حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از فعالیت استارتاپ‌ها به همت فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات و خانه نوآوری در باغ کتاب تهران برگزار شد.
استارتاپ‌های محتوایی فرهنگی و خلاق در باغ کتاب رونمایی شدندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین رونمایی استارتاپ‌های محتوایی خانه نوآوری عصر دیروز، سه‌شنبه ۱۴ اسفندماه با حضور محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی کاشفی پور مدیر حوزه هنری دیجیتال، پوریا سیم‌چی رئیس فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات، مهدی صداقت مدیر خانه نوآوری، و علی موسوی عضو هیئت مدیره مؤسسه دانش بنیان برکت(وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از پخش کلیپی از فعالیت‌های خانه نوآوری، مدیر این مرکز به تشریح فعالیت‌های آن پرداخت.

استارتاپ ها در مسیر توسعه صنایع فرهنگی

محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم رونمایی استارتاپ‌ها بیان کرد: امروز کشورهای توسعه یافته جهان در مسیر صنایع فرهنگی در حرکتند و بخش فرهنگ نه تنها بودجه طلب نبوده، بلکه به محوری برای تولید سرمایه بدل شده است و اکنون کشور ما نیز نیازمند توجه به فناوری‌های فرهنگی است.

نیری افزود: امروزه شرکت‌هایی که در زمینه فناوری‌های نرم فعالیت می‌کنند، فرصت تبدیل به استارتاپ را دارند درحالی که در گذشته، به آنها بها داده نمی‌شد.

وی تصریح کرد: گاهی اگر دولت کاری انجام ندهد و همین که موانع را تسهیل کند، مفیدتر است. تلاش ما این است که مانع نباشیم و سعی داریم تا روند کسب مجوزها را ساده تر کنیم چرا که هویت بخشی به شرکت‌های دانش بنیان از حمایت مالی آنها انگیزه بخش‌تر است.

نیری یادآور شد: خانه نوآوری فعالیت خود را با کمترین امکانات آغاز کرد اما اکنون به مرحله رونمایی از استارتاپ هایش رسیده است که این بیانگر انگیزه قوی مجموعه است و معاونت علمی ریاست جمهوری نیز تلاش کرده دراین مسیر همراهی کند و امیدواریم با یکپارچه کردن ساز و کارهای جزیره‌ای، مسیردشوار استارتاپ‌ها را هموارتر کنیم.

در بخش بعدی مراسم فعالان حوزه محتوا و استارتاپ معرفی و آقایان اصغر محمدی فاضل، احمد موحدیان عطار و مصطفی نقی پورفر به عنوان سفرای بین‌الملل، محتوایی و بلاک‌چین خانه نوآوری معرفی شدند.

ادامه برنامه به معرفی چهار استارتاپ «نقاشیم»،« اینفوگرامر»، «جت‌ویدیو »و «دوزلی بوک» اختصاص داشت و بنیانگذاران به بیان اهداف و چشم انداز استارتاپ‌ها پرداخته و به پرسش‌های شرکت کنندگان پاسخ دادند.

 استفاده از استارتاپ‌ها در اشتغالزايي مناطق محروم

در اين مراسم موسوي، عضو هيئت مديره شركت دانش بنيان بركت(وابسته به ستاد اجرايي فرمان امام) حمايت از استارتاپ نقاشيم را اعلام كرده و در تداوم همكاري با استارتاپ‌ها براي اشتغالزايي در مناطق محروم و استفاده از ظرفيت استان‌هاي كم برخوردار تأكيد کرد.

پایان بخش آیین رونمایی با برگزاری پنل بررسی «آینده بازاریابی محتوایی و اشتباهات رایج در آن» با حضور مهشاد خاقانی، تحلیلگر کسب و کار در حوزه بازاریابی؛ مجید کثیری، بنیانگذار اخبار رسمی؛ محمدجواد ترابی، معاون سردبیر روزنامه هفت صبح؛ حسین گل حسینی، مدیر مارکتینگ و پریسا جاوید، بنیانگذار و مدیر اجرایی اینفوگرام همراه بود و پس از آن استارتاپ‌ها درقالب گپ و گفت دوستانه به شبکه سازی و انتقال تجربیات با یکدیگر پرداختند.
نظر شما