سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۰۱۲۹۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: فعالیت بانوان و جوانان در حوزه صنایع دستی، نقطه عطفی در این حوزه به شمار می‌آید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جمعه ۱۷ اسفند ماه در حاشیه بازدید از سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرگزاری میراث آریا عنوان کرد: در بازدید از این نمایشگاه با گوشه‌ای از فعالیت‌های هنرمندان صنایع دستی از نقاط مختلف کشور آشنا شدم. خوشبختانه نمایشگاه بسیار خوبی برگزار شده و جا دارد از مسئولان سازمان میراث فرهنگی خصوصاً معاونت صنایع دستی این سازمان برای برپایی چنین نمایشگاهی تشکر کنم. امیدوارم نمایشگاه همچنان ادامه داشته باشد تا بتوانیم در روزهای بعد نیز از آن بازدید کنیم. 

اوحدی افزود: جمع کردن این تعداد از هنرمندان صنایع دستی از گوشه ایران و گرد هم آوردن همه آنها در یک نقطه از تهران برای معرفی صنایع دستی استان‌های گوناگون خودش یک هنر است و باید از مسئولان سازمان میراث فرهنگی برای این کار بزرگ تشکر ویژه کرد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: در این نمایشگاه بیشتر هنرمندان را جوانان و بانوان تشکیل می‌دادند که برای من بسیار جالب توجه بود. ضمن اینکه در نمایشگاه سی و یکم آثار بسیار زیبا از استان‌های مختلف دیدم که به نظر می‌رسد باید بیش از پیش معرفی شوند. یکی دیگر از ویژگی‌های نمایشگاه ملی صنایع دستی نوآوری و عرضه کارهای جدید در حوزه صنایع دستی است، به عنوان مثال البسه سنتی، کارهای تلفیقی با چوب و چرم و... نشان از نوآوری و خلاقیت فعالان این صنعت دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حضور هنرمندان معلول در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: برای من بسیار جالب توجه بود که در این نمایشگاه هنرمندانی را می‌دیدم که با وجود معلولیت، محدود نشده بودند و کارهای هنری بسیار زیبایی را خلق می‌کردند. در حالی که شاید غذا خوردن این افراد با مشکل همراه باشد اما با اراده و تلاش توانسته‌اند کارهای زیبای هنری خلق کنند و با استفاده از صنایع دستی دردها و آلام خود را تسکین داده‌اند.

اوحدی تصریح کرد: مقام معظم رهبری دو هفته پیش بیانیه گام دوم انقلاب را منتشر کردند که به طور حتم جوانان فعال در حوزه صنایع دستی می‌توانند یکی از اصلی‌ترین مخاطبان این بیانیه باشند.

منبع: خبرگزاری میراث آریا
نظر شما