پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۰۱۳۰۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
به یاد آقای بازیگر سینمای ایران در نخستین سال نبودنش
بازدید از خانه موزه استاد انتظامی در اولین سالی که آقای بازیگر سینمای ایران در بین ما حضور ندارد، می‌تواند انتخاب خوبی برای تعطیلات نوروز و یادآوری خاطرات این هنرمند باشد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای گشت و گذار و بازدید از مکان‌های دیدنی است که در طول سال به هزار بهانه از دیدن آنها محروم می‌مانیم. همچنین بعضی از اتفاق‌ها در طول سال به برنامه‌های بازدید ما جهت و بعضی مکان‌ها را در اولویت ما قرار می‌دهد. امسال بازدید از خانه موزه استاد انتظامی در اولین سال نبودنش می‌تواند بهرتین انتخاب باشد. اگر تا امروز به این خانه موزه دیدنی سر نزده‌اید، امسال به یاد آقای بازیگر سینمای ایران به دیدن این خانه بروید.

نوروز امسال مهمان خانه استاد انتظامی شوید

خیابان «احمدی» منطقه «قیطریه» حالا دیگر به یک نام شناخته می‌شود؛ «خانه موزه استاد انتظامی». این خانه موزه که به هنرمند پیشکسوت و آقای بازیگر سینمای ایران استاد «عزت‌الله انتظامی» تعلق داشته، با مساحتی معادل ۴۵۱ متر مربع در بلوار اندرزگو واقع شده و در زیربنایی معادل ۵۳۸ متر مربع شامل بخش‌های جذابی از جمله موزه استاد انتظامی، سالن «بلک باکس» با ظرفیت ۱۲۰ نفر در زیرزمین، کافی شاپ در پشت بام، شهر فرنگ، اتاق آینه، تماشاخانه، نگارخانه و تابلوی ثبت امضا و یادگاری ویژه هنرمندان صاحب نام است. عملیات اجرایی این موزه از اسفند ماه سال ۱۳۹۱ آغاز شد و نیمه دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۲ با حضور چهره‌های مطرح هنری کشور و نیز مدیران ارشد شهرداری تهران به بهره برداری رسید.

نوروز امسال مهمان خانه استاد انتظامی شوید

این خانه یک طبقه، جلوه خود را در میان ساختمان‌های سر به فلک کشیده از دست نداده و همچنان استوار است و حتی زیباتر از آن برج‌های سر برافراشته می‌نماید. این خانه که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همکاری مرحوم استاد عزت‌الله انتظامی تبدیل به موزه شده است، روزگاری محلی بوده است برای بزرگانی چون علی حاتمی، جمشید مشایخی و چهره‌های ماندگار سینمای ایران و رقم خوردن شاهکارهایی در سینمای ایران. اگر می‌خواهید خودتان به این خانه موزه زیبا بروید، نشانی  قیطریه، بلوار اندرزگو (شرق به غرب) روبروی بلوار کاوه، کوچه احمدی پلاک ۲۸را فراموش نکنید.

نوروز امسال مهمان خانه استاد انتظامی شوید
نظر شما