سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۰۱۳۱۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ از ارائه محتوای فرهنگی و هنری مرتبط با نوروز در فضای مجازی توسط فرهنگ‌سرای امید خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرضیه خسروی بروجنی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ از ارائه محتوای فرهنگی و هنری مرتبط با نوروز در فضای مجازی توسط فرهنگ‌سرای امید خبر داد و گفت: مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ در آستانه سال نو و تعطیلات نوروزی ویژه‌برنامه‌هایی برای غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها در شبکه‌های اجتماعی تدارک دیده است.

وی به بیان عناوین برنامه‌های نوروزی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ در فضای مجازی پرداخت و افزود: در ایام نوروز در شبکه‌های اجتماعی یک عنوان برنامه کلی با عنوان فرصت نوروز با محوریت کتاب و کتابخوانی، آموزش و سبک زندگی و با پنج عنوان برنامه ذیل آن با نام‌های فرصت خواندن، فرصت هدیه کتاب، فرصت با هم بودن، فرصت تغییر و فرصت مرور خوبی‌ها برای رده‌های مختلف سنی در نظر گرفته‌ایم و بر این اساس تولید محتوا کرده‌ایم.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ در تشریح تولیدات نوروزی اضافه کرد: #فرصت_خواندن عنوان برنامه‌ای است که در آن به معرفی و خوانش ۱۰ کتاب ویژه در قالب کلیپ‌های یک دقیقه‌ای پرداخته‌ایم. این کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف و بر اساس سلایق متنوع مخاطبان انتخاب و معرفی شده است.#فرصت_هدیه_کتاب عنوان برنامه‌ای است که در آن اقدام به معرفی ۱۰ کتاب خوب و مناسب برای هدیه دادن به دیگران با هدف ترویج فرهنگ هدیه کتاب به عنوان عیدی نوروز کرده‌ایم. 

وی افزود: #فرصت_باهم_بودن نیز عنوان مجموعه‌ای است که به فرصت نوروز برای بیشتر با هم بودن اعضای خانواده به ویژه در کنار فرزندان بودن والدین شاغلی که در طول سال زمان کمتری را با فرزندانشان سپری می‌کنند، اشاره دارد. در این برنامه ۱۳ تکنیک ارتباطی والدین با فرزندان به صورت کاربردی-تمرینی در قالب ۱۳ کلیپ یک دقیقه‌ای با حضور مشاور این حوزه تشریح شده و از یکم تا ۱۳ فروردین هر روز یک تمرین و تکنیک نشر داده خواهد شد. این برنامه با مشارکت مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا خواهد شد و محصول تولید شده در همه فضاهای مجازی چهار هزار و ۵۰۰ فراگیر دوره مهد و پیش‌دبستانی بارگذاری خواهد شد.

رییس فرهنگ‌سرای امید ادامه داد: #فرصت_تغییر عنوان مجموعه دیگری است که به موضوع مهم تغییر در سبک مدیریت اقتصاد خانواده اشاره دارد. این برنامه با محوریت عقل معاش در مدیریت هزینه‌های نوروز در قالب کلیپ‌های یک دقیقه‌ای تکنیک‌های مدیریت اقتصاد خانواده در نوروز را آموزش خواهد داد. این مجموعه در قالب دیالوگ‌های دونفره پیامکی تولید خواهد شد. #فرصت_مرورخوبیها نیز مرور سبک زندگی نسل‌های گذشته در ایام نوروز و تاکید بر صمیمیت اعضای خانواده‌ها و استحکام بنیان خانواده در نسل‌های گذشته است که با تکیه بر سنت‌های حسنه دیدار با بزرگ‌ترها قصد تلنگر زدن به شکاف بین نسلی حاصل از زندگی ماشینی و مدرن را دارد.

خسروی با دعوت از شهروندان برای بازدید و بازنشر این محتواها گفت: شهروندان می‌توانند از ۲۰ اسفند ماه سال جاری  با مراجعه به صفحات فضای مجازی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳  در اینستاگرام یعنی: 
صفحه فرهنگ‌سرای امید به نشانی: farhangsara_omid@
صفحه خانه فرهنگ حافظیه به نشانی: kh_f_hafeziyeh@
صفحه خانه فرهنگ مهرآور به نشانی: kh_f_mehravar@
صفحه کتابخانه امام خمینی (ره) به نشانی  : ketabestan13@
و صفحه آموزش فرهنگ‌سرای امید به نشانی: no_daan@ ویدئوهای تولید شده را که هر روز قسمت‌های تازه آن منتشر می‌شود، ملاحظه کنند و نظرات و انتقادات خود را بیان کنند. 
نظر شما