جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۰
کد خبر: ۱۰۱۳۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
در اختتامیه جشنواره دستاوردهای کانون‌ها و فصل رویش عنوان شد:
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اختتامیه جشنواره دستاوردهای کانون‌ها و ویژه‌برنامه فصل رویش گفت: امیدواریم اعضای کانون‌ها و مراکز مشارکتی مشفقانه‎تر و با انگیزه‌تر در جبهه فرهنگ فعالیت کنند تا این تلاش‌ها در راستای تحقق گام دوم انقلاب باشد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره دستاوردهای کانون‌ها و مراکز مشارکتی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همراه با آخرین ویژه‌برنامه فصل رویش شنبه ۱۸ اسفند ماه در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این نشست درباره جشنواره دستاوردهای کانون‌ها و مراکز مشارکتی گفت: یکی از برنامه‌های شاخص ما که در نظر سنجی‌های مردمی نیز از اقبال ویژه‌ای برخوردار بود، جشنواره دستاوردهای کانون‌ها و مراکز مشارکتی بود. همه ما می‌دانیم که بخش عمده‌ای از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری برگزار نمی‌شود، مگر با همت و تلاش کانون‌ها که علاقه‌مندانه در برگزاری برنامه‌ها مشارکت می‌کنند. 

وی افزود: تنوع فعالیت کانون‌ها از جمله مسائلی است که نمی‌توان آن را ندیده گرفت و امیدواریم برگزاری جشنواره و تقدیر از منتخبان بتواند گوشه‌ای از تلاش‌های شما را جبران کند و با دیده شدن و تقدیر از شما، شاهد کثرت کانون‌های فعال در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران باشیم.

سعید اوحدی در پایان گفت: امیدواریم در سال جدید با تدبیر مدیران مناطق حضور جدی تر کانون‌ها را شاهد باشیم و امیدواریم شما اعضای محترم و فعال کانون‌ها و مراکز مشارکتی مشفقانه‎تر و با انگیزه‌تر در جبهه فرهنگ فعالیت کنید تا این تلاش‌ها در راستای تحقق گام دوم انقلاب باشد.

فاطمیان‌پور: جشنواره امسال بهترین جشنواره ادوار گذشته بود

سید علیرضا فاطمیان‌پور دیگر سخنران این مراسم بود. وی در ابتدای سخنان خود گفت: اراده سازمان بر این است که در سال ۱۳۹۸ بخش قابل ملاحظه‌ای از برنامه‌هایش را از طریق کانون‌های مردمی انجام دهد. ما سرفصل‌ها و برنامه‌هایی راهبردی برای سال جدید داریم و از آن بین، کانون‌ها در دسترس‌ترین، با انگیزه‌ترین، متخصص‌ترین و پیوسته‌ترین مراکزی هستند که با سازمان به صورت مستمر در ارتباطات‌اند و نتیجه‌ای که از مشارکت با کانون‌ها خواهیم داشت به مراتب از برنامه‌هایی که با بخش‌های دیگر فرهنگی هنری برگزار می‌کنیم، بهتر و موثرتر است. 

وی در ادامه درباره برگزاری چهارمین جشنواره دستاوردهای کانون‌ها و مراکز مشارکتی گفت: این جشنواره در ادوار گذشته به طرق مختلف و در مراکز مختلف برگزار شد؛ اما در این دوره بر اساس مشاهدات و بررسی‌های دوره‌های گذشته، تصمیم بر آن شد که به صورت پهنه‌ای برگزار شود. دلایل متعددی داشت، از جمله فاصله نزدیک به مراکز و استفاده از همه پتانسیل‌های سازمان و به نظر من جشنواره امسال، بهترین جشنواره در طول این سال‌هاست.

تقدیر از ۵ کانون، ۳ مرکز مشارکتی و ۳ رویش موسیقایی انقلاب 

در ادامه با حضور سعید اوحدی رییس، سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی، علیرضا زندوکیلی معاون هنری، محمدمهدی اخلاقی‌نیا مدیرکل نظارت و بازرسی و مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از نمایندگان منتخب پنج کانون و سه مرکز مشارکتی و سه رویش انقلاب در حوزه موسیقی تقدیر شد.

کانون‌های برگزیده :
 
باشگاه ادب و هنر - کانون یاران قلم - داریوش یزدان پرست - منطقه ۷
باشگاه فرهنگ و اندیشه - کانون مبلغین فاطمی - فاطمه ثقفی - منطقه ۴
باشگاه علم و فناوری - کانون طب سنتی بوعلی - زهرا مرسویی - منطقه ۱۱
باشگاه زندگی - کانون کوهنوردی بهمن - عبدالله هاشم زاده - منطقه ۱۶
باشگاه شهروندان - کانون بانوان تهران - فاطمه عربشاهی - منطقه ۲۲

مراکز مشارکتی برگزیده:

خانه کودک لگو - محمد صادق تابش - منطقه ۱
خانه کودک مشارکتی بهار - بهار حسینی - منطقه ۵
خانه فرهنگ بهمنش - مریم کرمی - منطقه ۱۱

در ادامه با پخش کلیپ «فصل رویش» از سه رویش انقلاب در حوزه موسیقی تجلیل شد. 

رحیم قربانی مدیر گروه سرود و تواشیح محمد رسول‌الله(ص)، محسن توسلی و حسین حقیقی از خوانندگان جوان و ارزشی سه چهره برگزیده حوزه موسیقی در اختتامیه فصل رویش بودند.

سخنرانی فاطمه ضیائی یکی از اعضای کانون جهاندیدگان اقبال منطقه ۱۳، بانوی ۷۴ ساله‌ای که ۱۶ سال است در کانون‌ها فعالیت می‌کند و با فعالیت‌های کانونی توانسته سرطان را شکست دهد، با استقبال ویژه مخاطبان روبه‌رو شد.

اجرای گروه «آوای اندیشه»، گروه سرود مدرسه شهدای هفتم تیر، گروه برگزیده سازمان در جشنواره سرودهای انقلاب و اجرای موسیقی توسط محسن توسلی و حسین حقیقی چهره‌های برگزیده «فصل رویش» از دیگر بخش‌های این برنامه بود. 

در پایان برنامه پرتره سیاه‌قلمی از رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران کاری از نرگس فراهانی از اعضای کانون یاران قلم منطقه ۷ توسط حامد طراحی مدیر مرکز مشارکت‌های فرهنگی و هنری به سعید اوحدی اهدا شد.

(مهدی نوروزوندیان)
مطالب مرتبط
نظر شما