جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۹
کد خبر: ۱۰۱۳۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
بزرگ‌ترین باغ کتاب خاورمیانه در نوروز ۹۸ با بخش جدید «فکر بازیا» و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری میزبان شهروندان تهران و مسافران نوروزی است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، باغ کتاب تهران به عنوان بزرگ‌ترین باغ کتاب خاورمیانه و بزرگ‌ترین کتابفروشی مسقف جهان یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری شهر تهران محسوب می‌شود که در ایام نوروز می‌تواند مقصد مناسبی برای شهروندان تهران و مسافران نوروزی پایتخت باشد. 

باغ کتاب تهران با بخش جدید «فکر بازیا» میزبان شهروندان در ایام نوروز است/ از ۲۶ به بعد منتشر شود
 
باغ کتاب تهران با فضایی در حدود ۶۵ هزار متر مربع و در مجاورت کتابخانه ملی در تپه‌های عباس‌آباد ساخته شده است. این مرکز فرهنگی عظیم شامل دو بخش خردسال و کودک و نوجوان و بخش بزرگسال و عمومی است. بخش باغ علم نیز سه فاز دارد که شامل بخش‌های دو تا هشت سال، هشت تا دوازده سال و دوازده تا هجده سال است.
 
در نوروز ۹۸ باغ کتاب تهران با یک بخش جدید با عنوان پارک تفریحی و علمی «فکر بازیا» میزبان شهروندان است. در این بخش ۲۷ بازی مبتنی بر شناسایی خلاقیت و هوش بچه‌ها طراحی شده است.

شهروندان می‌توانند در ایام نوروز از مجموعه‌های علمی و تفریحی باغ کتاب با ۲۰ درصد تخفیف بهره‌مند شوند. همچنین می‌توانند از برنامه‌های گوناگونی مانند نوروزخوانی و نقالی، ایستگاه نوروزی کودک، موسیقی و حرکات آیینی، دکورهای هفت‌سین عکاسی و عمو نوروز و... به طور رایگان استفاده کنند. کافه کودک، کافه هنر و فروشگاه‌های کتاب کودک و نوجوان و بزرگسال هم در ایام نوروز برنامه‌های متنوع و مفرحی را برای شهروندان در نظر گرفته‌اند.

همچنین به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در روزهای ۱۴ و ۱۵ فروردین ویژه برنامه «جشن مبعث» در باغ کتاب برگزار می‌شود و همزمان به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شود.

باغ کتاب تهران با بخش جدید «فکر بازیا» میزبان شهروندان در ایام نوروز است/ از ۲۶ به بعد منتشر شود

همچنین جشن «فصل دل‌تکانی» به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) و امام محمد تقی(ع) به مدت سه روز از ۲۶ تا ۲۸ اسفند از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود. مراسم مولودی‌خوانی، مدیحه‌سرایی، منقبت‌خوانی، مراسم آیینی شاهنامه‌خوانی، سیاه‌بازی مبارک و مرشدخوانی و مسابقه قرآن بخوانید عیدی بگیرید بخش‌های مختلف این برنامه را تشکیل می‌دهند. 

ویژه‌برنامه چهارشنبه آخر سال و فرستادن فانوس آرزوها به آسمان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در آخرین روز جشن‌ «فصل د‌ل‌تکانی» برگزار خواهد شد.

شهروندان می‌توانند هر روز به جز یکم و سیزدهم فرودین از ساعت ۹ تا ۲۲ از مسیرهای زیر به باغ کتاب تهران مراجعه کنند:

میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران 

بزرگراه شهید همت، مسیر شرق به غرب، بعد از خروجی بزرگراه حقانی، خروجی باغ‌موزه دفاع مقدس و باغ کتاب تهران 

متروی حقانی، ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از میان باغ‌موزه دفاع مقدس، بعد از پل، باغ کتاب تهران (مسیر مستقیم) 

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های: ۳ - ۹۶۰۴۵۷۰۰ تماس بگیرند.

نظر شما