پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۰۱۳۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
فیلم‌های متری شش و نیم، غلامرضا تختی، چهار انگشت، زندانی‌ها، رحمان ۱۴۰۰، ژن خوک و آهوی پیشونی سفید ۳ فیلم‌های اکران نوروز ۱۳۹۸ را تشکیل می‌دهند.
نمایش ۷ فیلم سینمایی در نوروز ۹۸به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به مناسبت نوروز ۹۸، ۷ فیلم سینمایی اکران خود را آغاز کرده‌اند. برای تماشای این فیلم‌ها می‌توانید به سینماهای سازمان فرهنگی هنری: پردیس‌های سینمایی باغ کتاب تهران، ملت، آزادی، راگا، رازی و تماشا و همچنین سینما چاپلین فرهنگ‌سرای بهمن، سینمای فرهنگ‌سرا اشراق، سینما پامچال و پردیس تئاتر تهران مراجعه کنید.

متری شیش و نیم
«متری شیش و نیم» فیلم منتخب جشنواره فیلم فجر از نگاه مردم به کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی سید جمال‌الدین ساداتیان با بازی پیمان معادی، پریناز ایزدیار، نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی در گروه سینمایی آستارا اکران شده است.

این فیلم اجتماعی به معضل اعتیاد می‌پردازد.

این فیلم علاوه بر سیمرغ بهترین فیلم نگاه مردمی سیمرغ صدابرداری و تدوین را نیز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است.

غلامرضا تختی
«غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان و با حضور ماهور الوند، ستاره پسیانی، حمیدرضا آذرنگ، پریوش نظریه، آتیلا پسیانی، بهنوش طباطبایی و فرهاد آئیش در گروه سینمایی استقلال به نمایش درآمده است. 

این فیلم زندگی جهان‌ پهلوان تختی را در سه مقطع کودکی، نوجوانی و بزرگسالی روایت می‌کند.

این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در ۱۰ بخش کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بود موفق شد در دو بخش فیلمبرداری و طراحی صحنه سیمرغ بلورین را از آن خود کند.

چهار انگشت
«چهار انگشت» به کارگردانی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی حمید پنداشته با بازی جواد عزتی، امیر جعفری، مونا فرجاد و ماییداوی وییز در گروه سینمایی زندگی اکران شده است. 

قصه این فیلم روایتگر زندگی دو دوست است که برای انجام یک کار ناتمام به کامبوج سفر می‌کنند.

این دومین همکاری زوج جواد عزتی و امیر جعفری بعد از اکسیدان با حامد محمدی است.

زندانی‌ها
«زندانی‌ها» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مسعود ده‌نمکی با نقش آفرینی بهنوش بختیاری، هدایت هاشمی، بهنام تشکر، هومن برق‌نورد و بهاره افشاری در گروه سینمایی آزادی به نمایش درآمده است.

این فیلم داستان دانشجوی جوانی است که قصد دارد برای پایان‌نامه‌اش روی تعدادی زندانی تحقیق کند.

رحمان ۱۴۰۰
«رحمان ۱۴۰۰» فیلمی به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی است که ساره بیات، بهاره افشاری، سعید آقاخانی، محمدرضا گلزار، یکتا ناصر و مهران مدیری در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. 

رحمان مشکلات مالی بسیاری دارد و قصد دارد از مدیرعامل شرکت کمک بگیرد ولی آقای جلوسی چکی برای سال ۱۴۰۰ می‌کشد.

ژن خوک
«ژن خوک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید سهیلی است و هادی حجازی‌فر، سینا مهرداد، نازنین بیاتی، الناز حبیبی و جمشید هاشم‌پور در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سعید سهیلی در این فیلم این بار به سراغ آقازاده‌ها و «ژن خوب‌ها» رفته است تا با سینما این معضل اجتماعی را به چالش بکشد.

پیشونی سفید ۳
«پیشونی سفید ۳» فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سید جواد هاشمی است که پژمان بازغی، لیلا اوتادی، ارسلان قاسمی، ترلان پروانه، محمدرضا شریفی‌نیا، جواد هاشمی و حسام نواب‌صفوی از بازیگران آن هستند.

۷ فیلم اعلام‌شده از شنبه ۲۵ اسفند ماه در سینماهای کشور اکران می‌شوند.

نظر شما