جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۴۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مطرح کرد:
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: در سال جدید با بهره‌گیری از توانمندی جوانان، می‌توانیم اهدافمان را به نگاه رهبری مبتنی بر نگاه عمل‌گرایانه نزدیک کنیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علیرضا زند وکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رویکرد و فعالیت‌های این معاونت گفت: مجوز همه برنامه‌های هنری از جمله کنسرت‌ها، تئاترها، نمایشگاه‌های هنری و... که در فرهنگ‌سراها و مراکز زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری برگزار می‌شود را معاونت هنری این سازمان صادر می‌کند و همچنین بر حسن اجرای آن رویداد در ایام برگزاری نظارت می‌کند.

وی درباره مهم‌ترین برنامه‌های سال ۹۷ اظهار کرد: در سال ۹۷ جشنواره و برنامه‌های فرهنگی هنری مختلف در مناسبت‌های ملی و مذهبی برگزار شد. یکی از این ویژه‌برنامه‌ها، جشنواره موسیقی «پیامبر مهربانی» بود که گروه‌های موسیقی بسیاری از کشور و کشورهای هم‌جوار در این جشنواره شرکت کردند.

زند وکیلی افزود: سلسله‌برنامه‌های «بهار مهربانی» که در هفته وحدت و با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد از دیگر برنامه‌های شاخص و تاثیرگذار سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۷ بود. همچنین مراسم‌های نمادین اقوام، گروه‌های موسیقی و... که معمولاً در شهرهای دیگر برگزار می‌شد به پایتخت نیز آمد و این برنامه‌های سنتی در شهر تهران مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تشریح چشم‌انداز این سازمان برای سال آینده بیان کرد: «هنر برای همه» از جمله برنامه‌های مهمی است که برای سال ۹۸ تدوین شده است. این طرح روز چهارم فروردین و با اجرای محمد معتمدی خواننده فاخر و ارزشی آغاز  شد. به طور میانگین از چهارم تا هفتم فروردین روزی دو سانس کنسرت داشتیم.

وی در پاسخ به اینکه هدف سازمان از تدوین و اجرای طرح «هنر برای همه» چیست، گفت: «هنر برای همه» یعنی هنر در دسترس عموم قرار بگیرد آن هم از جنس فاخر و درجه یک؛ همان طور که می‌دانید قیمت بلیط کنسرت‌ها و تئاترهای فاخر گران است و معمولاً قشر متوسط جامعه هم برای خرید آنها مشکل دارند، چه برسد به خانواده‌های مستضعف که به دلیل این قیمت‌ها از فضای هنر دور می‌مانند. از این رو با رسانه‌ای شدن این طرح و تبلیغات گسترده آن در فضاهای مجازی، هنرمندان فاخری که نگاه مردمی‌تری دارند به این جریان پیوستند، اولین هنرمندی که از «هنر برای همه» استقبال کرد آقای محمد معتمدی بود، البته در طول سال دیگر هنرمندان از رشته‌های مختلف هم کار خود را در قالب این طرح برای مردم اکران خواهند کرد.

زند وکیلی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم سال ۹۸ جشنواره هنری شهر است. این جشنواره قبلاً فقط در رشته‌های فیلم و تئاتر برگزار می‌شد، اما امسال هنرمندان تمامی رشته‌ها می‌توانند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا در سال جدید هم شاهد همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با وزارت ارشاد خواهیم بود یا خیر، گفت: «بهار مهربانی» نقطه عطفی در همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با وزارت ارشاد محسوب می‌شود، البته ما پیشتر و بعد از آن هم برنامه‌هایی را با وزارت ارشاد انجام دادیم، اما از آنجایی که بهار مهربانی یک طرح ملی بود و در هیئت دولت مطرح و تصویب شده بود نسبت به سایر برنامه‌ها و همکاری‌ها شاخص‌تر شد.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: ما نه تنها با وزارت ارشاد بلکه با سایر سازمان‌ها و نهادها نیز همکاری داریم، برای اجرای برنامه‌های مشارکتی اعلام آمادگی کرده‌ایم که در مقابل آن سازمان‌ها و مراکز نیز به این مشارکت‌ها پاسخ مثبت داده‌اند. به نظرم برنامه‌های مشارکتی، به نوعی مدیریت در مصارف و هزینه‌هاست و برکات زیادی هم به همراه دارد.

وی درباره برنامه‌های تجسمی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ایام نوروز اظهار کرد: مراکز مختلف هنری به علاوه فرهنگ‌سراهایی که نگارخانه دارند در ایام نوروز میزبان نمایشگاه‌های هنری و علاقه‌مندان بودند، در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) در دو نوبت نمایشگاه برگزار شد. همچنین باغ‌موزه هنر ایرانی، موزه سندوزی و باغ‌موزه قصر هم پذیرای اهالی هنرهای تجسمی بودند.

زند وکیلی در ادامه در پاسخ به اینکه چه برنامه‌هایی معاونت هنری برای گام دوم انقلاب دارد، بیان کرد: کارگروهی برای پیشبرد این بیانیه در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکیل شده است، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر سبک زندگی و استفاده از ظرفیت‌های جوانان، یکی از ماموریت‌های اصلی این کارگروه تدوین برنامه‌های فراگیر مطابق با فرمایش رهبری است.

وی افزود: در سال جدید همانند سال‌های پیشین از توانمندی جوانان بهره خواهیم برد تا از مرز شعار رد شویم و اهدافمان را به نگاه رهبری که نگاه عمل‌گرایانه است، نزدیک کنیم.

زند وکیلی در پایان ضمن تبریک سال نو، گفت: با توجه به وضعیت فعلی کشور که شرایط سختی را برای مردم رقم زده است، همه باید در کنار یکدیگر همدل و هم‌افزا باشیم. با همراهی و تلاش‌های گروهی می‌توانیم به آن ایده آلی که یک ایرانی مسلمان می‌تواند انجام دهد، برسیم و دست دشمنانی که کمر به نابودی کشورمان بسته‌اند را از وطن کوتاه کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نظر شما