پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۰۱۴۴۹
|
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
پروژه «هنر برای همه» به ثمر نشست
نخستین کنسرت از پروژه «هنر برای همه» با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اجرای محمد معتمدی در پردیس تئاتر تهران در چند اجرا برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نخستین کنسرت از پروژه «هنر برای همه» از شامگاه یکشنبه چهارم فروردین ماه با اجرای محمد معتمدی در پردیس تئاتر تهران واقع در منطقه خاوران آغاز شد و تا دوازدهم فروردین ماه ادامه داشت؛ ایده‌ای که اواخر سال ۹۷ از سوی معتمدی خواننده موسیقی ایرانی مطرح شده بود و سرانجام با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با فروش بلیت‌هایی به قیمت ۲۵ هزار تومان به بار نشست. این اجراها با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان همراه شد.

محمد معتمدی پیش از این درباره اجرای طرح «هنر برای همه» گفته بود: اجرای این طرح از آن جایی به ذهنم رسید که طی سال‌های اخیر همیشه شاهد این موضوع بوده‌ام که بخش زیادی از جامعه و مردم علاقه زیادی به دیدن کنسرت دارند اما متأسفانه فقدان توان مالی اغلب مردم آن هم در شرایط اقتصادی فعلی اجازه نمی‌دهد که آنها شرایطی برای تماشای کنسرت‌های باکیفیت داشته باشند.

معتمدی در گفت‌وگو با «ایران» در خصوص این اجرا و ادامه این طرح گفت: اجرای این پروژه عهدی است که با مردم کشورم بسته‌ام و از انجام این کار بسیار خوشحال هستم و بسیار خرسند از اینکه شروع بسیار خوبی هم داشت.

وی ادامه داد: اما طرحی که پیشنهاد داده‌ام بر این اساس است که هر هنرمند در سال یک بار آن را اجرا کند و مسئله‌ای که وجود دارد این است که هنرمندان انرژی و در واقع توان محدودی دارند و نمی‌توانند تمام کارها را از صفر تا صد بر عهده بگیرند. البته در انجام این کار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مساعدت خوبی با ما داشتند.

این خواننده افزود: امیدوارم همه کسانی که در این کشور به نوعی عهده‌دار مسئولیتی هستند، در اجرای این کار ما را همراهی کنند. این طرح نه برای نهاد، جناح خاص و شخص خاصی است و برای مردم بوده و هست. بنابراین هر کسی که عاشق مردم است ما را همراهی کند و نگذارد این حرکت متوقف شود.

معتمدی در مورد تصویب واریز ١٠ درصد بهای بلیت اجراهای صحنه‌ای در تهران و کلان‌شهرها به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور نیز گفت: موسیقی به مانند قطاری است که به کندی و به سختی در این مملکت حرکت می‌کند، خصوصاً موسیقی‌هایی که اصیل و فاخر هستند. بنابراین به اعتقاد من تصویب این موضوع باعث می‌شود خروجی موسیقی‌های بازاری پررونق‌تر شده و موسیقی‌های اصیل کم رونق تر شوند. این مصوبه بدون مطالعه و برنامه‌ریزی در حال انجام است، بدون آنکه بدانند خروجی آن چیست تصویب کرده‌اند و شرایط و محدودیت یکسانی برای کنسرت‌های بازاری و فاخر و اصیل در نظر گرفته می‌شود. بنابراین پرواضح است که کنسرت‌های جدی‌تر و هنری‌تر با سختی بیشتری روبه‌رو خواهند بود و کنسرت‌های بازاری‌تر با رقیب کمتر و آزادانه‌تر به کار خود ادامه می‌دهند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما