پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۰۱۴۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
نمایشگاه نقاشی‌های حسن مرادی با عنوان «خودآموخته» تا ۵ اردیبهشت در نگارخانه آبی فرهنگ‌سرای امید دایر است.
نمایشگاه نقاشی‎های حسن مرادی در نگارخانه آبی برپا می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه «خودآموخته» شامل آثاری از حسن مرادی از ۱۹ فروردین ماه در نگارخانه آبی فرهنگ‌سرای امید آغاز به کار کرده است. 

انگاره‌هایی از طبیعت، درختان، پرندگان، چهار فصل و موضوعات اجتماعی از طرح‌های انتزاعی و نیز انبوهی از رنگ زیبا و چشم نواز؛ تابلوهایی است که حسن مرادی با ذهن خلاق خود و در دوران سالمندی با تکنیک خودکار رقم زده است.

مرادی در خصوص شروع کار هنری خود می‌گوید: ۷۸ ساله بودم که همسرم را از دست دادم، پس از آن بسیار احساس تنهایی می کردم، مدتی از فوت همسرم نگذشته بود که در فصل پاییز بر اثر یک حادثه چند قسمت از بدنم شکست و خانه نشین و زمین گیر شدم. دیگر نمی توانستم کارها و فعالیت‌های سابقم را انجام دهم (قبل از حادثه نانوا بودم). روزی به صورت کاملا اتفاقی خودکاری در دست گرفتم و شروع به نقاشی کردم، حاصل کار تابلویی مملو از گل و برگ و درخت شد. هرکسی آن تابلو را دید، شگفت زده شد و من را تشویق کرد که به این کار ادامه دهم. من هم شروع کردم به نقاشی کردن و پس از مدتی حدود ۴۰ تابلو کشیدم.

این هنرمند پس از طی دوران نقاهت توسط مسئولین وقت نگارخانه آبی شناسایی شد و اولین نمایشگاه انفرادی خود را در فرهنگ‌سرای امید برپا کرد.

حسین مرادی هرگز آموزشی در خصوص نقاشی ندیده و حتی الفبا را نیز بلد نیست.

نمایشگاه آثار بدیع نقاشی حسن مرادی از ۱۹ فروردین تا ۵ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه آبی واقع در میدان امام حسین(ع)، خیابان منتظری، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام، فرهنگ‌سرای امید دایر است.

نظر شما