جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۰۱۴۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
دهمین فرهنگ‌سرای کتاب همزمان با سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «کتاب؛ سایه‌بان شهر» در فضای هزار و ۵۰۰ متر مربع به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برپا می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به برنامه‌های دهمین فرهنگ‌سرای کتاب در نمایشگاه کتاب تهران گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران متولی امر کتابخوانی در شهرداری تهران است و امسال همانند ۹ سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضای تقریبی هزار و ۵۰۰ متر مربع حضور دارد.
 
وی افزود: امسال فرهنگ‌سرای کتاب در ورودی شبستان اصلی مصلی واقع شده است تا همه شهروندان بتوانند از برنامه‌های مختلف فرهنگ‌سرا استفاده کنند.
 
فاطمیان‌پور با بیان اینکه «کتاب؛ سایه‌بان شهر» شعار امسال فرهنگ‌سرای کتاب است، توضیح داد: برنامه‌های مختلفی مانند معرفی شبکه‌های کتابخانه‌های سازمان، عضویت رایگان شهروندان در کتابخانه‌های سازمان، معرفی کتابخانه دیجیتال، کتابخانه نابینایان شهر تهران، کتابخوانی هنرمندان، نمایش‌های میدانی با حضور گروه‌های هنری و معرفی باغ کتاب تهران به عنوان بزرگترین کتاب‌فروشی مسقف جهان برای این فرهنگ‌سرا پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: غرفه‌های صحافی، نذر کتاب، کتاب من (چاپ کتاب به نام کودک)، جورچین کتاب و... نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در بخش‌های مختلف فرهنگ‌سرای کتاب توسط کارشناسان اجرا می‌شود.
 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران توجه به حوزه کودک و نوجوان را از اولویت‌های برنامه‌های این فرهنگ‌سرا دانست و تاکید کرد: در این حوزه بخش‌های مختلف شامل ارائه محصولات مرتبط با کودکان و نوجوانان، تصویرگری کتاب کودک، دیدار با نویسندگان کودک و بازی‌های فکری پیش‌بینی شده است.
 
سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۴ تا ۱۴ اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
نظر شما